PC start raar op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donix

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 aug 2015
Berichten
4
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op deze site dus ik hoop dat ik in het goede subkopje zit. Ik heb namelijk een probleem met mijn pc.

Ik heb geprobeerd te googlen, maar ik kwam er niet uit. In windows 7, 5 minuten na het opstarten van de pc, freezed het beeld. Muis en toetsenbord doen het dan niet. Nu start de pc helemaal niet op.
Als ik opstart, dan gaat het station wel aan, het beeldscherm geeft aan dat er geen signaal is. (ik heb ook een andere beeldscherm geprobeerd, dus daar zal het niet aan liggen). Verder gaan de lichtjes van de toetsenbord niet aan, en de muis licht gaat ook niet aan.

Soms, ( 1 van de 20 pogingen), gaat de pc wel aan met beeld, en dan kan ik gewoon inloggen, maar na 5 minuten krijg ik dan de hierboven genoemde situatie (schermfreeze, waar je niks mee kunt doen).
Ik weet niet waar het probleem ligt. De pc is ong 2 jaar oud, en functioneerde uitstekend. De geluiden tijdens het opstarten zijn normaal.
Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik zit met mijn handen in mn haar.
Alvast bedankt:cool:,

Doni
 
Binnenzijde zoals de koelblokken en ventilatoren van de CPU en GPU stofvrij?

Reseat het geheugen, videokaart en de ATX en EATX stekkers.

Is het een merk PC? of zelfbouw, wat is het merk en type van het moederbord of PC?
 
Bedankt voor uw reactie. Ik heb een medion p5213 D pc.
Vandaag ging hij weer aan. Ik sloot gelijk een externe HD aan om een back-up te maken van enkele bestanden. Alles ging goed toen na 5 minuten de pc dichtging. Ik zag eerst een blauw scherm en toen ging de pc dicht. Net weer geprobeerd en hij wil maar niet opstarten.

Ik weet niet of de binnenkant stofvrij is. Ik denk dat er wel wat stof in zit. Het is immers een pc van enkele jaren. De zaken resetten zoals u boven vraagt, dat weet ik niet? Ik ben niet zo bekend met die dingen.

Toen de pc het deed. Heb ik in de veilige modus opgestart. Toen gelijk opnieuw opgestart. Dus de pc kan wel een paar keer opstarten binnden die "5 minuten". Ik vind het raar allemaal
 
Of je brengt hem weg naar een PC boer of je vraagt iemand met verstand van zaken.
Reseaten=geen reset maar de boel eruit halen en opnieuw plaatsen.

Dit topic zal je niet verder helpen op deze manier......
 
Ik zal een vriend vragen om de pc te openen en het stof vrij te maken, voor zover mogelijk.
Denkt u ddat er iets stuk is of dat het puur aan het stof ligt? Of. Is dat niet te zeggen?
 
Kan ook zomaar de voeding of videokaart zijn maar eerst de voor de hand liggende zaken uitproberen.
 
Beste Lange Pier,

Bedankt voor je hulp. Ik heb de pckast geopend. Er zat weinig stof in, die heb ik dan ook verwijderd. Verder niets gedaan, en toen geprobeerd om hem aan te zetten en ja hoor. De pc doet het weer. Ik blijf het wel raar vinden, want er zat dus niet veel stof in en nu doet ie het weer. Er was ook niets verbrand. Maargoed. Hopelijk blijft het functioneren.
Bedankt voor je hulp.
Fijne dag nog!
Groet,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan