PC start slecht op & Valt Uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

dominique1611

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2007
Hallo,

mijn vrouw heeft een Packard Bell Iextreme. een oude pentium 3. 999Mhz
werkgeheugen 640mb. Best. Systeem: XP

Nou heeft de pc de laatste tijd problemen met opstarten, hij start zich vaak een keer of 10 op in de bios. Dan hangt ie zich op als het welkom laad scherm van xp komt.

Dam is er ook nog het probleem dat als je een maal aan het computeren bent, dat ie opeens uitzichzelf, uitvalt en zich opnieuw opstart. Of hij start en de muis werkt niet, kun je weer opnieuw opstarten.

Heeft iemand dit al eens gehad of Kan iemand mij hier mee helpen, dan hoor ik het graag.

B.V.D.

Dominique :rolleyes:

Ik zou eens beginnen met de pc kast open te maken en alles (VOORZICHTIG) stofvrij te maken.

Als dat niet helpt wijzen de symptomen volgens mij op een probleem met de voeding.

Het lijkt er idd op dat de pc oververhit raakt, dat kan door een aantal dingen komen:

- Stof in het systeem en tussen de fan's en koelribben
- Kapotte fan's
- De pc staat naast de verwarming :p

Als dat het niet is kan het idd de voeding zijn maar het kan ook software matig zijn b.v een virus of andere troep.

Ik zou eerst dat ding even schoonmaken, met een kwast en/of stofzuiger (wees voorzichtig met het aanraken met je handen aan de apperatuur)
en controleer met open kast of alle koelers het doen en of ze geen rare geluiden maken

Succes

Bedankt voor jullie reacties!! :D

Ik heb alles schoongemaakt, gecontroleerd, waaruit blijkt dat alles gewoon werkt.
Dus denk ik nou inderdaad ook dat het misschien wel de voeding is. Software kan het niet zijn, want zelfs na de hele boel te hebben geformateerd en alles er nieuw op, bleef hij het doen. Dus ik denk dat er een nieuwe voeding in gaat.

Nogmaals bedankt voor jullie goede reacties.

Met vriendelijke groet,

Dominique

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan