pc start soms wel en soms niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dylan98

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2014
Hallo,

De computer van mijn opa blijft vaak hangen tijdens het opstarten. Hij blijft hangen op het scherm waar je het moederbord type ziet staan.
Als ik de computer bij mij thuis opstart start de computer wel normaal op. Ik dacht eerst zelf aan een defect in het moederbord of dat er een component niet correct was aangesloten.
Ik heb inmiddels alles nagekeken en omdat de computer bij mij thuis wel gewoon opstart snap ik er helemaal niks meer van.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Bij voorbaat dank.

Dat kan een aangesloten apparaat zijn (printer, usb-stick, externe schijf, TV, etc.) dat bij uw opa wel op de pc staat aangesloten en bij u thuis niet.

het enige wat erop aangesloten zit is een muis en toetsenbord en een USB stick voor wifi. Dit zit bij mij ook aangesloten. De muis en het toetsenbord zitten niet aangesloten met USB maar met een groene en paarse stekker ( ik weet niet hoe die aansluiting heet). dit is bij mijn opa en mij thuis hetzelfde. Kan een apparaat in het netwerk ook dit probleem veroorzaken zoals een netwerk printer of een nas?

Laatst bewerkt:
Als een pc het in het ene huis niet doet en in het andere wel moet er gezocht worden naar de verschillen.
Als het enige verschil de router is, dan zit het probleem waarschijnlijk daar.
Of het een apparaat is dat via die router loopt, dan zou dat het mogelijk kunnen zijn.

Begin eerst eens met de router los te koppelen en uit te zetten (anders werkt de wifi nog en verwijder de wifi-usb stick en kijk of ie het dan wel gewoon doet.
Zet daarna steeds 1 ding aan en herstart de pc en kijk wat er gebeurt. Op die manier is er achter te komen waar het probleem zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan