PC start soms wel en soms niet!?

• Onderwerp starter Onderwerp starter oezie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

oezie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Beste mede computeraars,

Ik heb mijn computer nu net een jaar en heb de laatste tijd een probleem, als ik mn computer afsluit en wil hem weer opstarten de volgende dag, dan doet hij niks alles gaat wel aan maar krijg geen beeld en hoor geen piepjes, normaal deed ik dan mn voeding eventjes uit en dan weer aan. Dat werkte wel maar nu dus niet meer, als ik dan ffies loop te klooien met mn werkgeheugen of trek een stekkertje van mn dvd drive eruit start hij soms wel weer op. Zou dit dan dus aan mn voeding liggen of aan mn werkgeheugen??

specs:
mobo: Asus p5ke wifi-edition
CPU: intel quad core 2.4ghz q6600
RAM: 4x 1GB corsair XMS2-8500 1066Mhz
Videokaart: 2x ATI radeon saphire HD3870
Voeding: corsair 650Watt

Met vriendelijke groeten
Dennis

Je hebt 4 geheugens.

Test het eens met 1 bank de rest eruit.
Als hij weer niet goed gaat
dan een andere testen.

Je kan ook eventueel hetzelde met de vids doen.

PC schoon van binnen? geen stof e.d. ?

Nu zie ik dat je nogal veel grafisch geweld gebruikt (2x ATI radeon saphire HD3870).

Toevallig de laatste dagen bezig geweest met voedingen.
Ik zag (met dank aan Crash) ook o.a. deze link tijdens mijn eigen zoektocht.

In bovenstaande link lijkt het dat je voeding van 650 watt te klein is voor wat je doet met je systeem, maar beoordeel zelf even a.h.v. de tabel in de link.

Hopelijk heb je er wat aan.

Tijs.

Hallo

"normaal deed ik dan mn voeding eventjes uit en dan weer aan. Dat werkte wel maar nu dus niet meer, als ik dan ffies loop te klooien met mn werkgeheugen of trek een stekkertje van mn dvd drive eruit start hij soms wel weer op. Zou dit dan dus aan mn voeding liggen of aan m...."

Dit ruikt heel sterk naar een voedingsprobleem ...

Peter

Bedankt voor jullie snelle reacties,

ik had dat truckje van peekhof al eens eerder toegepast, er was inderdaad 1 module stuk dus die had ik verwijdert, helaas bleef het probleem bij het opstarten onopgelost.
Een vriend van mij heeft hetzelfde systeem als ik alleen dan met 750 watt aan voeding en heeft dit probleem niet. Ik heb overigens al eens 1 videokaart eruit gehaald maar dat leverde geen succes.

Groeten Dennis

Laatst bewerkt:
Kun je misschien die 750 watt voeding van die vriend van je lenen?
Het zou kunnen zijn dat je voeding door (langdurige) overbelasting (zie eerdere posting) nu niet meer goed werkt.

PS: 750 Watt zou m.i. zeker wél genoeg moeten zijn voor je systeem (zie mijn link van eerder over hoeveel voeding een pc zou moeten hebben).

Hiermee sluit ik natuurlijk niet uit dat (bijv.) je moederbord (ook) kapot is, maar je weet dan tenminste of het probleem aan je voeding ligt of niet.

Tijs.

ok bedankt dan ga ik dat maar eens proberen morgen, dan houd ik jullie op de hoogte.

bedankt voor alle berichten, het lag dus inderdaad aan mn voeding. Hij is waarschijnlijk overbelast geraakt:shocked:

Groeten Dennis

Bedankt voor je terugmelding. :thumb:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan