Pc start spontaan op

Status
Niet open voor verdere reacties.

RaMPo

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2003
Helaba,

heb net een nieuwe (!) pc in huis, en daar zijn de problemen reeds.
Zonder aanleiding start de pc opnieuw op. Nu blijkt het dat het telkens om fouten gaat die te maken hebben met "Stop 0x00000050 or PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA".

Ik heb dus wat zoekwerk gedaan naar de mogelijke oorzaak. Maar echt wijzer word ik er niet van. De één zegt dat het aan de BIOS instellingen kan liggen, de ander zegt dat het kan liggen aan de antivirus....

Het is een ECS 741g-x moederbord, met AMD Sempron 2500+ 1,7Ghz
WinXp Home met SP2 staat er op.
Anti-virus is f-prot.

Spyware/virus enzo staat er niet op, aangezien ik nog niet de kans heb gehad om op internet te surfen.

Wat ik echter wél heb gedaan is mijn HD en CD-Rom van de vorige pc, toegevoegd als slave op respectievelijk IDE aansluitingen. Heel de installatie is zonder problemen verlopen, maw alles wordt herkend.
De besturingssoftware staat op de nieuwe master HD.

Iemand een verlossend ideetje?

In de pc steekt een latje van 256 mb DDR pc3200 van Swissbit. Everest vertelt me dat de kloksnelheid 200mhz is.
Dus x 2 geeft dat 400.

Nu staat er in de handleiding van het moederbord dat er enkel DDR-ram geheugen in mag van 333 of van 133 !!

Vraag : kunnen de problemen hieraan liggen, namelijk dat er een latje met te grote kloksnelheid insteekt??

Waar moet ik nu op gaan letten als ik nieuw geheugen ga kopen?

Alvast bedankt
RaMPo

Net een nieuwe PC?zelf samengesteld,of bij de PCboer.
Neem de handleiding van je bord mee,dan kan men precies zien wat je nodig hebt.

Pc is spik-splinter-nieuw.
De PCboer heeft alles in elkaar gestoken. (Daarenboven is het nog een officiële Microsoft verdeler.)

Ik zal morgenvroeg eens bellen, benieuwd wat ze me zullen zeggen.

Hou jullie op de hoogte

Het zou niet aan he geheugen liggen, maar aan het moedebord, volgens de verkoper.

Vermits ik nu al 2 dagen geen enkele foutmelding heb gekregen, laat ik de situatie voor wat het is.
Voor mij is het "opgelost".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan