Pc start steeds opnieuw/niet op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Encoded

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Help!

Als ik m'n pc aanzet, dan zie je eerst een zwart scherm met een paar zinnen (zegt mij niks) en daarna het beginscherm met het moederbord logo, waarna er een zwart scherm komt met knipperende streepje waarna de pc weer opnieuw opstart, en als ik niks doe dan herhaalt hij dit proces gewoon de hele tijd door.

Het probleem is dat ik ook niet weet wat de oorzaak is, ik heb drie dingen gedaan voordat ik de pc heb afgesloten:

1) Ik probeerde eerst SP2 van het internet te downloaden en installeren, maar die liep vervolgens de hele tijd vast. Toen heb ik SP3 geinstalleerd vanaf een cd, maar toen had ik nog wel SP2 op mn pc staan. Deze zou na het afsluiten automatisch worden geinstalleerd (misschien is het schadelijk als je sp2 installeert, terwijl je al 3 erop hebt staan?)

2)Ik heb m'n harde schijf geformatteerd. Omdat ik eerst maar 127 GB had, heb ik geprobeerd om 500 GB te formatteren. Nadat ik dit heb gedaan (eerst gewoon, toen gestopt en snel gekozen) werd hij nog steeds niet herkend door de pc. Toen heb ik iets geklikt met actief maken oid. Misschien is er hier iets verkeerd gegaan?

3)Ik heb een aantal poorten opengezet bij firewall, om te proberen een pc game online te spelen met een vriend.

Wat heb ik allemaal geprobeerd?
1) Ik heb geprobeerd om bij BIOS een aantal dingen te wijzigen, ik heb optimized defaults en fail-safe defaults een keer geprobeerd.
2)Ik heb Windows proberen te herstellen, maar dit werkte niet.
3)Ik heb geprobeerd windows opnieuw te installeren (door f11 te drukken en vanaf de cd te laten opstarten), met snel formatteren.
4)Ik heb windows geinstalleerd met gewoon formatteren.

Vóórdat ik windows installeerde stond er: NVTLD (of iets dergelijks) probleem. Pas na het installeren van windows deed hij helemaal niks meer, behalve opnieuw opstarten.

...En niks werkt! Dus ik heb geen idee wat ik moet doen, omdat windows opnieuw installeren m'n laatste hoop was. Het is een spliksplinternieuwe pc.

Help!!!

Laatst bewerkt:
Help!

Als ik m'n pc aanzet, dan zie je eerst een zwart scherm met een paar zinnen (zegt mij niks) en daarna het beginscherm met het moederbord logo, waarna er een zwart scherm komt met knipperende streepje waarna de pc weer opnieuw opstart, en als ik niks doe dan herhaalt hij dit proces gewoon de hele tijd door.

Het probleem is dat ik ook niet weet wat de oorzaak is, ik heb drie dingen gedaan voordat ik de pc heb afgesloten:

1) Ik probeerde eerst SP2 van het internet te downloaden en installeren, maar die liep vervolgens de hele tijd vast. Toen heb ik SP3 geinstalleerd vanaf een cd, maar toen had ik nog wel SP2 op mn pc staan. Deze zou na het afsluiten automatisch worden geinstalleerd (misschien is het schadelijk als je sp2 installeert, terwijl je al 3 erop hebt staan?)

2)Ik heb m'n harde schijf geformatteerd. Omdat ik eerst maar 127 GB had, heb ik geprobeerd om 500 GB te formatteren. Nadat ik dit heb gedaan (eerst gewoon, toen gestopt en snel gekozen) werd hij nog steeds niet herkend door de pc. Toen heb ik iets geklikt met actief maken oid. Misschien is er hier iets verkeerd gegaan?

3)Ik heb een aantal poorten opengezet bij firewall, om te proberen een pc game online te spelen met een vriend.

Wat heb ik allemaal geprobeerd?
1) Ik heb geprobeerd om bij BIOS een aantal dingen te wijzigen, ik heb optimized defaults en fail-safe defaults een keer geprobeerd.
2)Ik heb Windows proberen te herstellen, maar dit werkte niet.
3)Ik heb geprobeerd windows opnieuw te installeren (door f11 te drukken en vanaf de cd te laten opstarten), met snel formatteren.
4)Ik heb windows geinstalleerd met gewoon formatteren.

Vóórdat ik windows installeerde stond er: NVTLD (of iets dergelijks) probleem. Pas na het installeren van windows deed hij helemaal niks meer, behalve opnieuw opstarten.

...En niks werkt! Dus ik heb geen idee wat ik moet doen, omdat windows opnieuw installeren m'n laatste hoop was. Het is een spliksplinternieuwe pc.

Help!!!
Kun je wel in veilige modus komen?

je zei dat je het beginscherm met het moederbord logo (ookwel het BIOS-scherm genoemd) wel zag

dan moet even kijken of dan in dat scherm ook een f-toets staat aangeven (dus F1, F2, F3, ... F12)

of probeer in de tijd dat het scherm er staat de boven genoemde toetsen eens uit (dat is wel 12x overnieuw opstarten, maar ik denk dat je dat er wel voor over hebt)

dan kun je namelijk in de BIOS-instellingen komen en daar kun je als goed is ook de veilige modus kiezen

mijn persoonlijke tip: probeer er zeker van te zijn dat je computer echt van de harde schijf opstart en niet van een dikettestation of een cdrom- of dvdrom

hoop dat je hier iets aan hebt,

groetjes en hoop dat je pc ooit nog tot leven komt,

heb je vragen dan hoor ik het,

vinhelper

Laatst bewerkt:
Bij mij is het volgens mij DEL, om naar BIOS te gaan.
Maar ik heb daar al lopen zoeken naar een veilige modus, maar die kan ik niet vinden? Onder welk kopje valt het precies?
Ik kan dingen van power aanpassen, beeldschermfuncties, e.d... maar veilige modus kan ik niet vinden.

Ik heb ook al geprobeerd om de volgorde van de BOOT devices (dat is toch vanwaaruit de pc opstart?) te veranderen, en de harde schijf op 1 te zetten. Als ik naar default settings zet, dan verandert dit wel en staat harde schijf op de 3e plaats ofzo.

Met F11 Kan ik kiezen van waaruit ik opstart, als ik op SATA harde schijf druk, gebeurt het hele opstart gedoe weer, en als ik op dvd cd druk, en de xp cd zit erin, dan krijg ik de mogelijkheid om windows opnieuw te installeren, maar dat werkt dus niet.

Weet niemand wat er aan de hand is? :(

Hoi,

Als het een spliksplinter nieuwe pc is wat jij aangeeft, moet je er zelf niet aan gaan knooien en gewoon de garantie claimen waar je recht op hebt.

Oh gevonden, kennelijk is DEL voor de bios setup, en F8 kom ik in Bios. Ik kan niet in veilige modus komen, of dit nou wel of met netwerkverbindingen of opdrachtprompt is. En ik kan de instellingen ook niet terugzetten naar de laatste die werkte, of fouten opsporen. Niks in het lijstje werkt!

Opstarten via de harde schijf werkt dus ook niet (als ik F11 kies en dan opstart vanaf harde schijf).

Toch wel fijn om te horen dat je dat zegt Chicho79, maar ik heb al gebeld naar de technische dienst. Ze zeggen dat het een softwarematige fout moet zijn, omdat hij al bij de BIOS problemen geeft (er is dan nog geen hardware aan te pas gekomen, zeggen ze. Maar eigenlijk toch ook nog geen software??) en daarom valt dat dus buiten mijn garantie, kennelijk. Als ik hem daarheen moet brengen (naar Rotterdam! Uren reizen met de trein voor mij!) kost me dat 35 euro onderzoekskosten. Verder kreeg ik helemaal geen hulp aan de telefoon.

Heeft iemand enig idee of een nieuwe cd van windows (vista bv) wel zou helpen?

Hoi Encoded
Hoe oud is je p.c. precies lees de contract voorwaarden er op na dit soort service is niet acceptapel je p.c hoort minimaal 6 mnd tot een jaar naar behoren te functioneren. Laat je niet zo maar afschepen met dat antw je hardware of software horen naar behoren te werken binnen de genoemde tijd. Zo niet valt het onder de verkoop garantie waar jij voor betaald hebt. Maak alleen niet je kast open dan verlies je op zeker de garantie.
MVG..
Pred...

Laatst bewerkt:
Ik vind dat ook een slechte zaak. Dus lees die voorwaarden idd. maar even goed door.

Je zegt in je eerste post: Als ik m'n pc aanzet, dan zie je eerst een zwart scherm met een paar zinnen.

Het is belangrijk om te weten wát die zinnen betekenen! Dus kun je die nog ff posten!

Als er geen belangrijke gegevens meer op staan Zou ik xp opnieuw gaan installeren.
Het kan zijn dat als windows de hdd niet herkend tijdens de installatie, je de sata-driver moet installeren. Deze kun je downloaden bij de fabrikant van je hdd of de fabrikant van je pc. (merk zals hp,asus,acer enz)

Je kunt dan een windows installatie cd maken met nlite (gratis) en het servicepack en de sata driver slipstreamen.

info: http://www.techzine.nl/tutorials/280/Maak-je-eigen-Windows-installatie-met-nLite.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan