Pc start steeds weer opnieuw op!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

meloen82

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Hallo allemaal,

Ik heb een heel vervelend en groot probleem met de pc. Als ik 'm opstart gaat alles goed tot ie windows (XP Home edition) opgestart heeft, ongeveer 2 sec hierna wordt het scherm ineens zwart (zonder waarschuwing of foutmelding) en begint de pc zichzelf weer opnieuw op te starten. Zo gaat het de hele tijd door met als gevolg dat ik 'm onmogelijk kan gebruiken!!

Heb eerst gedacht dat het een virus was en gescand via de veilige modus mbv Norton Anti-Virus 2003. Geen virussen gevonden. Dit programma was 22 december 2004 voor het laatst geupdate (ik kan nu niet meer op internet dus het zou in principe ook nog een erg nieuw virus kunnen zijn die niet herkend wordt).

Ikzelf denk eigenlijk meer aan een technisch probleem. Een paar dagen geleden wilde de pc ineens niet meer aan. We zijn ermee naar de winkel gegaan en daar bleek dat de opstartknop kapot was. Ze hebben de kast toen opengehad en een paar snoertjes verwisseld waardoor de reset-knop nu de opstart-knop is en andersom. Toen we weer thuiskwamen wilde de pc wel weer aan maar kregen we last van het bovengenoemde probleem. Dus meteen de winkel opgebeld en zij raadden ons aan systeemherstel te gebruiken en 'm een paar dagen terug te zetten. Dat hebben we dus gedaan. Na dit alles gedaan te hebben werkte de pc weer maar de volgende dag deed het bovengenoemde probleem met het "steeds weer opstarten"zich alweer voor. We hebben het systeen weer verder teruggezet, dit werkte wel maar het probeelm was de volgende dag ook weer terug. Zou het misschien een virus kunnen zijn dat telkens wanneer de datum verandert weer actief wordt of zou het eerder een technisch probleem kunnen zijn?? Zou het kunnen zijn dat ze in de winkel bij het openschroeven iets beschadigd of losgedraaid hebben??

Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen dit probleem op te lossen!! Sorry trouwens dat het zo'n lang verhaal is geworden maar het leek me belangrijk alles te vermelden.

Alvast bedankt en een heel gelukkig 2005 gewenst!!

Groetjes Milou

Ja ik heb de veilige modus al gebruikt. Hier start ie wel gewoon op een blijft ie ook aan.

dan is het waarschijnlijk toch een hardware probleem...

heb je nog garantie op het apparaat en heb je er boekjes van ?

Rob

Geplaatst door meloen82
Ja ik heb de veilige modus al gebruikt. Hier start ie wel gewoon op een blijft ie ook aan.
Dan kun je toch van hieruit(veilige modus) even het commando chkdsk /f uitproberen?

Dennis.

Maar, voordat je dat gaat doen, kun je de 2 onderstaande stappen ook even uitproberen:

1) dir c:\windows\system32\msblast.exe

wordt het bestand gevonden, voer dan het commando del c:\windows\system32\msblast.exe uit.

2) dir c:\windows\system32\avserve.exe

wordt het bestand gevonden, voer dan het commandodel c:\windows\system32\avserve.exe uit.

Dennis.

verdenk je de software.. dennis?

ik ga meer de hardware kant op, denk ik....

we wachten even af wat dit oplevert...

groet

Rob

Geplaatst door Robbie34
verdenk je de software.. dennis?

ik ga meer de hardware kant op, denk ik....groet

Rob
Als het aan de hardware ligt, dan moet de veilge modus ook niet gaan werken, naar mijn oordeel. Met chkdsk /f kun je namelijk corrupte bestanden herstellen, het is iets wat Windows nodig heeft om het systeem goed te kunnen laten functioneren dat niet meer goed werkt.

Dennis.

Ik heb het commando chkdsk /f uitgeprobeerd in de veilige modus en hij geeft de melding dat dit betand niet kan worden gevonden. Ik heb het commado ingevoerd via de knop "uitvoeren" Wat nu??

Groetjes Milou

Ps; ik zal jullie andere tips ook nog even uitproberen!!

meloen82,

Niet via uitvoeren, maar vanuit de dos-prompt.

Je komt daarin terecht door: Start/Uitvoeren/in het ivoervakje cmd intypen en op OK klikken, vervolgens typ je chkdsk /f in en druk op de Enter-toets.

Dennis.

Je informatie verschaffing is in ieder geval heel goed. Maar dit wilt nog niet zeggen dat ik jouw probleem ook kan oplossen. Ik probeer het althans en anderen zullen je daar ook heel behulpzaam zijn, zoals dat tot nu toe ook al gebleken is.

Als het je niet lukt het commando chkdsk/f in de dos-promt ui te voeren, dan even zo: c:\windows\system32\chkdsk /f (en een enter te geven)

Om uit de dos-omgeving te gaan, typ je exit

Dennis.

Ik heb trouwens ook veilige modus + opdrachtprompt geprobeerd. Toen kreeg ik het promptschermpje en heb ik het daar ingevoerd. Ik kreeg toen de melding dat het niet kon worden uitgevoerd omdat het door een ander proces werd gebruikt ofzoiet. De pc vroeg of ik schijfcontrole wilde uitvoeren, dat heb ik gedaan maar het probleem is er nog steeds.

Waren er dan geen bijzonderheden door chkdsk geconstateerd? En heb je dan je pc hierna ook al opnieuw opgestart? (dit heb je ongetwijfeld al gedaan, maar ik vraag het toch even voor de zekerheid)

En het eventueel handmatig verwijderen(in de registry kan later altijd nog) van die 2 virussen zoals hierboven werd beschreven , ook reeds uitgevoerd?

Dennis.

Laatst bewerkt:
In afwachting van je antwoord, geef ik terloops wat enige informatie:

Ik weet dat je systeem niet die sympoten v.e. bekend virus gaf, omdat de melding dat je systeem binnen één minuut wordt afgesloten niet aan de orde was, maar toch is het proberen waard. Ik ben nog steeds van mening, dat het hier een software probleem betreft, zoals ik al zei kan dat aan het besturingssysteem zelf liggen. Misschien Windows eroverheen te installeren? Of de herstelfunctie die je geboden krijgt tijdens de installatie ervoor te kiezen?

Dennis.

PS: Ik hoop dat anderen je ook van dienst kunnen zijn voor je pc probleem, want ik ben niet lang meer online.

Geen idee of dit in veilige modus mogelijk is, maar je kan in het logboek kijken of daar iets geks te vinden is.

Dit kan je vinden in:
Configuratie scherm
Administrative tools
Event viewer

Daar kiezen voor "system" en je krijgt alle zaken die met t systeem gebeurd zijn de laatste tijd.
De warningen en errors zijn natuurlijk van belang.

Hoe al deze zaken in de nederlandse versie heten weet ik niet...

Mijn PC startte ook weer ieder keer op na het afsluiten. Na veel proberen van tips en aanmodderen heb ik bij toeval de oplossing voor mijn probleem gevonden. Ik heb de waarde bij PowerdownAfterShutdown bij stom toeval veranderd in 1, hij stond op 2000. Ik had daarvóór al verschillende andere waarden geprobeerd, en nu sluit m'n PC gewoon weer af. Voor alle duidelijkheid hier de route: Zoeken/Regedit/ HKEY_LOKAL_MACHINE/software/Microsoft/WindowsNT/CurrentVersion /Winlogon wubkey/PwerdownAfter Shutdown.

Zo te zien genoeg behulpzame mensen hier. :thumb:

Voor straks een prettige jaarwisseling en een gelukkig nieuwjaar.

Dennis.

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor zijn / haar hulp!! Het probleem is helaas nog steeds niet achterhaald of opgelost. Ik zou het heel fijn vinden als jullie eens naar mijn nieuwe vraag zouden willen kijken. http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=195209

Ik weet dat ik eigenlijk niet twee vragen over één onderwerp mag stellen op dit prikbord maar het probleem is zo veranderd dat ik niet goed weet hoe ik het anders op kan lossen .... ....

Groetjes Milou

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan