PC start traag op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

l.degroot01

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2003
Hallo,

Ik heb een vrij nieuw systeem: AMD Phenom 9850 (quadcore geklokt op: 2,5 Ghz)
2GB DDR2-1066 Dual Channel RAM
2x 250GB Seagate SATA2 3G in RAID 0
Mobo: Gigabyte MA790X-DS4

Het probleem is dat hij zeer traag opstart, om eerlijk te zijn lijkt hij even traag te zijn als mijn oude Athlon XP 2400+. Ik heb Auslogics Boostspeed gedraaid welke puin heeft geruimd, en heeft gedefragmenteerd. Helpt allemaal niks.

Ook een schone installatie haalt niks uit, en ten slotte harde schijven uit RAID halen haalt ook niks uit.

Iemand nog ideeën? Misschien moet ik de nodige tweaks uitvoeren die ik zelf niet ken?

Mmm, dat lijkt me niet normaal dat hij langzaam opstart met jou specificaties, echter, wat start hij dan allemaal mee op?

Hoi,

Kan je het in minuten of seconde aangeven want ik draai met een 9750 en is ook niet z'n wereld opstarter.

Modag

Hij start het volgende mee op:

startupgv5.jpg

Daar doet ie zon 2 minuten en 50 seconden over. Mijn Athlon deed daar ook ongeveer zolang over.

Verder als ik kijk naar de Laptop van mijn vader, ook zon beetje dezelfde meuk erop. maar dan met een single core van Intel, welke weet ik niet precies, die start in nog geen minuut op.

Hoi,

Je kan volgens mij de volgende uitzetten:
1 adobe speed launcher
2 clone c3 google updater
3 I tunes helper module
4 Nero chec
5 Quick time task
6 windows live messenger( beide)
7 java
8 eventueel tv ersity, system tray tom tom, Oss reinstall exe.?
9 Alcohol launcher

Deze kan je aan en uitzetten d.m.v uitvoeren en dan msconfig daar krijg je een tab opstarten.
Dit zou moeten helpen kan je altijd handmatig aan zetten.

Modag

Oke, maar dan blijft bij mij toch de vraag spoken, waarom kan die laptop dit allemaal wel veel sneller?

Hoi,

Start daar alles wat hier staat ook op ?
En dan vooral Symantec?
Modag

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan