pc start valt soms meteen uit en start opniew

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin90

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
onlangs heeft men pc eens een probleem gehad waardoor ik niks meer op men scherm te zien kreeg ik dacht meteen aan de gpu die onboard op het moederbord zit

heb dan een nieuwe grafische insteekkaart gehaald en alles werkte toen prima

maand later valt pc uit en niks meer
de volgende dag starte hij en viel meteen weer uit en starte opnieuw op maar kreeg niks te zien op men scherm

nu is het al zo gekomen dat hij opstart niet meer uitvalt maar zie nog steeds niets op men scherm

heb al een andere voeding geprobeerd , harde schijf en tot nu toe nog geen resultaat
gpu denk ik niet he want is nog nieuw ?

kan iemand helpen met mogelijke oplossingen ?

dank u
mvg

ik denk dat de nieuwe videokaart meer stroom gebruikt, ik denk dat een KRACHTIGERE voeding nodig is

Ik denk inderdaad ook aan voedingsproblemen, ga na hoeveel watt je systeem verbruikt en hoeveel de nieuwe Videokaart verbruikt. Heb je een systeem met 300 watt vermogen dan is een Videokaart van 50 watt veel.
Alles moet in de systeemdocumentatie staan.
Denk verder ook eens aan aardingsproblemen, is het systeem (en de aardleiding) wel goed geaard?

Jaap

maar de pc heeft bijna een hele maand gedraaid met die voeding zonder enkel probleem

nu is het al zo dat de pc soms na 3 seconden al uitvalt , dan herstart ik hem en dan blijft hij draaien , soms heel lang en soms valt hij bv na enige tijd uit

bij het opstarten geeft deze ook 2 korte piepen

mvg

Ja. ik zou met een hele lijst kunnen komen die ik zou doen, maar je bent niet onbekend met het binnenste van de PC. Ik zou voorstellen om de PC eens zonder kast te laten draaien, de videokaart nogmaals te plaatsen, alle aansluitingen en jumpers te controleren........ Ja, en dan weet ik het niet meer.
Succes, Jaap

welke reden heeft dat dan zoals om de pc zonder kast te laten draaien ?

dank u

mvg

Ik doe dat ook wel eens al een PC rare problemen veroorzaakt.Soms zijn er minimale koelingsproblemen die dan net niet optreden als de PC open is. Ook hoort men dan verdachte geluiden eerder die een aanwijzing kunnen zijn voor het probleem dat u heeft. Een fannetje dat aan loopt, plukjes stof die de koeling bemoeilijken....

Jaap

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan