pc start vanzelf op

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceriel

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2004
Ik heb volgend probleem, als ik de stekken in het stopcontact steek start de pc vanzelf op zonder dat ik op de startknop druk. De startknop werkt prima, ik denk dat het aan de BIOS ligt maar weet niet waar ik dit moet wijzigen.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ja dat is geen probleem. De startschakelaar werkt zoals het hoort. Het is enkel de eerste keer ik de stekker insteek dat de pc aangaat. Als ik alles afsluit blijft hij uit tot ik op de startknop druk.

volgens mij heeft dit te maken met de kwaliteit van de voeding.
Sommige voedingen zijn gevoelig voor inschakelpieken.
De voeding zal altijd stroom verbruiken als deze aangesloten is op het net. En daardoor kan deze intern een puls veroorzaken welke ervoor zorgt dat je pc aan gaat.

Ik weet niet of dit er iets met te maken heeft, vroeger was dit namelijk niet. Het is begonnen toen ik mn back-up-batterij er uitgehaald heb.

Ga in de bios op zoek naar de optie restore system after power loss daar heb je een aantal mogelijkheden, zorg ervoor dat die op 'stay off' staat.
Want door de stekker eruit te trekken denkt het systeem dat het een power loss is.

Het heeft dus niets te maken met kwaliteit van de voeding maar met een bios instelling.

Ik vind nx met power loss :( .
Moederbord is een QDI kinetiz 7.

Da's mooi, maar welke versie?
7a, 7b, 7e, 7l, 7t, 7x

Nu heb ik even de manual van de A versie bekeken en kan daar inderdaad niets over vinden, maar welke over netwerk activiteit (wake up LAN/Ring) Heb jij soms een ADSL/Kabel modem op je netwerkkaart, dat zou ook kunnen verklaren waaron de pc aangaat.

Tis de 7b.

En ik heb idd een ADSL-kaber op mn netwerkkaart zitten. Kga das dus onmiddellijk eens gaan checken zien :-).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan