Pc start wel maar bios niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

koploper

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2011
Berichten
75
Beste mensen,

Vandaag zette ik mijn pc aan en hij begint te ratelen en de blazen maar de bios geeft geen piepje en wordt ook niet geladen. Nu dacht ik "ha, even batterijtje er 10 min uit en nieuwe er in." Dat werkte ook niet. Hebben jullie een andere oplossing? :confused:

Koploper :)
 
is je PC oververhit?? Haal de koeler er af, leg je vinger er op, en kijk of hij heel snel heel warm wordt, zo ja: dan moet je een nieuwe CPU (of misschien zelfs een nieuw mb) kopen

LET OP!!!: DOE DIT NIET LANGER ALS 10 sec. er zit niet voor niets een koeler op!!

PS: Nog welkom op dit Forum!!
 
Nee, hij is niet oververhit, en pas na een half uur is de HD een beetje warm.

Dankje,

Koploper
 
Geen pieptoon wil zeggen; problemen met het moederbord of met de voeding. Wat voor bios is het? IBM?? Phoenix??

mvg,
 
Geen idee! Het rare is dat de bios ook op een grote groene plaat zit waarop ook het moederbord!
 
Moederbord of eventueel geheugen probleem. Wat is de historiek, wanneer heeft die PC het laatst gewerkt. Wat ging er in eerste instantie mis ? Eenmislukte Bios flash kan dit ook veroorzaken.

Heb je de pc verplaats, open gehad? Kijk eens op het moederbord of je geen "bolle" condensators ziet. Dat is een duidelijk symtoom van een moederbord probleem.
 
Hij werkte gisteren nog, straks kijk ik wel voor de elcos
 
is je PC oververhit?? Haal de koeler er af, leg je vinger er op, en kijk of hij heel snel heel warm wordt, zo ja: dan moet je een nieuwe CPU (of misschien zelfs een nieuw mb) kopen

LET OP!!!: DOE DIT NIET LANGER ALS 10 sec. er zit niet voor niets een koeler op!!

PS: Nog welkom op dit Forum!!

Leuk zo'n processor afdruk in je vinger gebrand .. Niet doen dus :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan