Pc start zomaar opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommozz

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Berichten
11
Ik heb al lange tijd een probleem en ik kan het niet achterhalen. Soms start m'n pc zomaar opnieuw op, tot wel 2x in een minuut en soms een hele week niet. Ik heb de nieuwste drivers, updates etc..

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: System Error
Categorie van gebeurtenis: (102)
Gebeurtenis-ID: 1003

Beschrijving:
Foutcode; 0000000a, parameter1: ff5ff028, parameter2: 000000ff, parameter3: 00000001, parameter4: 806bb265.


Gegevens:
0000: 53 79 73 74 65 6d 20 45 System E
0008: 72 72 6f 72 20 20 45 72 rror Er
0010: 72 6f 72 20 63 6f 64 65 ror code
0018: 20 30 30 30 30 30 30 30 0000000
0020: 61 20 20 50 61 72 61 6d a Param
0028: 65 74 65 72 73 20 66 66 eters ff
0030: 35 66 66 30 32 38 2c 20 5ff028,
0038: 30 30 30 30 30 30 66 66 000000ff
0040: 2c 20 30 30 30 30 30 30 , 000000
0048: 30 31 2c 20 38 30 36 62 01, 806b
0050: 62 32 36 35 b265

Misschien dat jullie hier wat licht op kunnen laten schijnen?
 
Vaak is dit een hardwarefout:
CPU defect
Ram defect
of oververhitting.... [te hoge temperatuur CPU] check even of er misschien veel stof in de fans en de koelblokken van je processor en videokaart zit, en of die fans nog "lekker" draaien...
 
Ik heb net met de stofzuiger m'n fan's schoongemaakt,maar nu komt de pc niet voorbij het inlogscherm. Telkens wanneer hij daar moet komen, start hij opnieuw op. Als ik in de bios kijk, dan staat er dat de snelheid van de processor niet goed is, terwijl het een pentium IV 2,667ghz is en het ook zo in de bios staat...

Nu heb ik op m'n tweede partitie een windows installatie gemaakt en die doet het wel tot dusver.. suggesties?
 
Dat is inderdaad handig als je problemen hebt, als je system restore aan had staan, kun je naar de map System Volume Information in je install op de c schijf., in die map staat een map snapshots, daarin staan bestanden met als laatste naam system, software, etc.

Als je kijkt inde map windows\system32\config, daar zie je bestanden staan met ook die namen, als daar ook deze staan met de extesie bak en ze zijn anders dan de originele, kun je deze renamen naar system, deze is eigelijk van belang.

Mocht dat niet zo zijn, kun je die uit de resore map gebruiken en renamen naar system.

Als het goed is kun je nu je eerste windows install weer opstarten.( hoop ik )
 
ok windows\system32\config kan ik vinden, maar de system volume information map niet....
 
Heb je in de mapoties verborgen bestanden en mappen weergeven nog aangevinkt staan?
 
Ik heb wel een map:
Windows --> options --> install
bedoel je die?
 
Nou, niet echt.

Als je bij extra in de balk van explorer kijkt, zie een regel mapopties, daar kun je bij weergave dat aanpassen.

Waren overigens die bak bestanden gelijk aan de originele bestanden in de map config?

En van je fouten leer je het meest, heb ook een hoop fouten gemaakt.:D
 
neenee die optie voor bestanden weergeven weet ik wel te vinden, maar ik kan een van die twee bakken niet vinden..

Opnieuw:
Ik had een windows installatie op mn C. En een tweede partitie D waar muziek opstaat. Nu heb ik met de stofzuiger een beetje stog uit die fans gezogen en nu start mn windows installatie op mn C niet meer op omdat hij zegt dat er iets mis is met de snelheid van de processor.

Toen heb ik een nieuwe windows installatie aangemaakt op m'n D die het wel gewoon doet. Dus is er een manier om m'n installatie op de C weer werkende te krijgen en hoe deinstalleer ik windows op mn D dan;)

En betreffende die mappen.. over welke partitie heb je het (C of D) en waar precies moet ik ze dan vinden?
 
Op de oude installatie die niet meer werkt, de C:, het zijn configuratiebestanden die windows gebruikt om op te starten.

Hij heeft dus foute informatie over de hardware, want hij start wel op van je tweede installatie.

De bestanden waarover ik het heb zijn kopieën van de gebruikte bestanden, als je die terug kunt zetten, werkt de eerste install misschien weer.

Heb je overigens in de bios nagekeken of die snelheid inderdaad niet klopt?

Mocht de windows op C: weer werken kun je de tweede install gewoon verwijderen, je zult dan ook de boot.ini aan moeten passen, maar laat eerst de eerste maar werken.
 
De bios vermeldt de snelheid correct..
zou je svp iets gedetailleerder uit kunnen leggen wat ik nou precies waar moet vinden en wat ik ermee moet doen... :eek:
 
Ik vroeg al eerder of je systeemherstel had aanstaan, dat weet ik nog niet en of je in de map windows/system32/config een bestand hebt met de extensie bak en die qua grootte verschilt met het bestand system.

Als dat inderdaad zo is moet het bastand system.bak renamen in het bestand system en deze overschrijven.

Mocht dat niet zo zijn, en je had systeemherstel aanstaan, dan kun het bestand _REGISTRY_MACHINE_SYSTEM kopieëren en renamen uit de map system volume information/snapshot naar windows/system32/config
 
Lange Pier zei:
Ik vroeg al eerder of je systeemherstel had aanstaan, dat weet ik nog niet en of je in de map windows/system32/config een bestand hebt met de extensie bak en die qua grootte verschilt met het bestand system.

Als dat inderdaad zo is moet het bastand system.bak renamen in het bestand system en deze overschrijven.

O sorry.. verkeerd begrepen. Maar ja ik heb systeemherstel aanstaan. In de map windows/system32/config heb ik geen bestand met de extensie bak, wel heb ik een bestand system en een system.sav


Lange Pier zei:
Mocht dat niet zo zijn, en je had systeemherstel aanstaan, dan kun het bestand _REGISTRY_MACHINE_SYSTEM kopieëren en renamen uit de map system volume information/snapshot naar windows/system32/config.

Ik kan de map system volume information niet vinden... En volgens mij had ik gewoon systeemherstel aanstaan.
 
Die kun je alleen zien als in mapopties verborgen bestanden en mappen uitstaat, is dat ook het geval?

Je kunt wel die sav gebruiken, maar zoals je ziet is deze vrij klein, windows zal dan als deze wil opstarten alle drivers opnieuw moeten installeren.

Beter is het dan om dit bestand, mocht je de map system volume information niet hebben, uit de map windows/repair te halen.
 
Ja verborgen mappen en bestanden weergeven staat uit.

Dus ik moet het bestand system uit de map windows/repair halen, wat ik heb gevonden.. en dan wat? renamen als system(.bak)?
 
Tommozz zei:
Ja verborgen mappen en bestanden weergeven staat uit.

Dus ik moet het bestand system uit de map windows/repair halen, wat ik heb gevonden.. en dan wat? renamen als system(.bak)?

Dus je hebt de map system volume information dus niet, s h it.

Het bestand system uit de map repair kun je gewoon kopieëren naar die config map.
 
Laatst bewerkt:
Das k u tje peer, als je geen OEM cd hebt kun je ook een repairinstall doen, blijft alles zo staan, alleen bepaalde systeem instellingen worden weer standaard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan