PC starten zonder beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerard035

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2004
Wie kan mij vertellen hoe ik een oude pc (als backup pc) zonder beeldscherm en liefst ook zonder toetsenbord kan laten starten. Is dit uberhaubt mogelijk.

Neen. Is niet mogelijk.

1° zonder keyb. ga je zowiezo een foutmelding krijgen.
2° zonder scherm kan je niet zien welke foutmelding, en op welke toets je moet drukken.

Dus.....

Oh ja nog even dit. Als je die pc als backup wil gebruiken, dan heb je windows of een ander prog nodig. Je backup pc werkt dan als client. Hoe ga je dit doen zonder keyb en scherm????

Laatst bewerkt:
Kan wel, alleen heb je daarvoor in het begin wel een beeldscherm nodig. Je zal namelijk in de bios moeten vertellen dat die moet doorgaan met starten zonder keyboard, te vinden in ´standard cmos setup´ en daar aangeven ´halt on no errors´, Videokaart zal er wel in moeten zitten, maar er hoeft geen monitor op aangesloten te zijn.

Geplaatst door maestro12
Kan wel, alleen heb je daarvoor in het begin wel een beeldscherm nodig. Je zal namelijk in de bios moeten vertellen dat die moet doorgaan met starten zonder keyboard, te vinden in ´standard cmos setup´ en daar aangeven ´halt on no errors´, Videokaart zal er wel in moeten zitten, maar er hoeft geen monitor op aangesloten te zijn.

Daar ben ik mee akkoord. Maar als hij die pc als backup wil gebruiken,dan heb je toch een prog nodig. Client-server of sever client. Ik snap niet hoe je dit zonder keyb en scherm kan doen

Als je de backup pc in 1 keer goed instaleerd met de juiste software dan is dat wel mogelijk, ik zie alleen niet helemeel de verbetering hierin als je hem zonder deze randapparatuur wilt neerzetten ergens, als je namelijk een reset moet doen op de pc die erbij komt te staan moet je toch op de backup pc vermelden dat hij de backup daadwerkelijk moet gaan plaatsen, en dan moet je toch beeld hebben en bedienings manieren.
Een oude monitor vindt je tegenwoordig op elke hoek en een muis en keybord kosten niets meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan