pc startopnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

hans 42

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2002
ik heb nieuwe pc gekocht moest zelfm instaleren

mr het is *****

met moeite heb ik xp 3 erop

als hij stopt geeft hij aan probleem gevonden windoe=ws afgesloten
PAGE-FAULT-IN-NONPAGED-AREA

HARDWARE GOEDGEINSTALLEERD

HEB HELMAAL GEUDATE

*** STOP 0X00000050 (0XC2411438.0X000000001,0X8054B168,0X0000000

BEZIG MET STARTEN FYSIEKE GEHEUGENDUMP

IS VOLTOOID
ONDERSTUENING OP VOOR HU1

IK HAD OOK GEBOOT EN GETEST EN TOEN KWAM DIT NASAR VOREN

bij de boot test gaf hij heel veel aan waaronder deze het is maar een beetje het is zoveel om over te schrijven

CPU )
EIP 10 mot tainter
process swapper 0
code 8b 4f 38 29 f1 c1 f9 02 01 c3 8d en nog een hoop codes
kernel panic atec killer interrupt handler
interupt handler not synring

ik heb vista gedaan en windows xp 2 en xp 3

maar allemaal fouten windows gestopt

over de hardware die niet klopt

DE LEVERANCIER BEWEERT DAT HET AAN MIJ LIGT MAAR IK INSTALEER ALLEEN MAAR EN HEB VERSCHILLENDE VERSIS GEPROBEERD MAAR NIKS

WEET IEMAND RAAD

HANS

Denk dat je met deze info niet of moeilijk geholpen kunt worden.....

Vertel eens wat meer over deze "zelfbouw" computer.

Hoe heb je hem opgebouwd?
Moederbord?
Proccesor?
Kast/voeding?
Div. andere hardware?
Waar gekocht?

Besturingssystemen legaal?

Kortom meer info!

Grtz.

Geheugen

Het zou een geheugen probleem kunnen zijn.

Maak een CD of flop met memtest en boot daar mee.

wel een paar uren laten draaien hoor.

pc gegevens

zo heb ik hem gekocht bij computerstunt

wat nu erop staatis ilegaal maarrginele bersie xp deed helemaal niks stopte halverwege met hardware fout

ZOMERKOORTS! SNELLER dan 2 x 3,4 ghz! Pentium DUO CORE E2140 PC 2GB/200GB/DVD-DL 3 DAGEN € 239! (DOLPHIX ATX kast met 350 watt LCpower, FOXCONN 946GZ7MA + VGA + PCI-e socket 775 TOPBOARD, Intel Dual Core E2140 De snelste op Computerstunt! S775 tray, OEM SOCKET 775 COOLER CELERON/P4 TOT 3 GHZ, 2GB DDR2 667mhz Wise/MTD, 200 GB SATA SAMSUNG SATA2, Toshiba/Samsung 20 speed SATA Lightscribe DL DVD brander Zwart, Laten bouwen, GRATIS Nero 7.0 / Lightscribe software bij uw DVD brander)

bedankt hans

Voeding?

Vind zelf een 350 watt voeding wat erg krap voor jou bord.

Memtest al gerund ???

Laatst bewerkt:
waar kan ik memtest free downloaden???

Laatst bewerkt:
Wel eens van google gehoord ??

Maar voor jou hier

De schijf is niet leesbaar in Windows, je moet hem gebruiken om te booten

Laatst bewerkt:
pc

ik kon geen mem test doen omdat de pc nie tzover opsarte

Ik heb nu en andermoederbord waar ik van weet dat hij goed is

en daar heb ik dezelfde fouten

ook daar start hij nie top

dus het moet het geheugen zijn

de schijf is goed volgens mij

wat denken jullie

hij heeft het maar over de fysieke geheugen dump

bedankt hans

pc

zou het het geheugen kunnen zijn??????
\wat zou er nogmis kunnen wezen??

Even een andere PC gebruiken misschien.

Weet niet wat je doet, maar !!

Als je een bootable CD maakt met memtest, start hij altijd op (als je moederbord niet dood is).

Hij laadt een klein programma'tje dat geen eisen stelt aan de hardware, en alleen het geheugen test en daar wat basis info van toont. (goed/niet goed)

Hier is de link.
Wel even op CD branden met Daemontools, Norton of iets anders.

Dan CD in brander en opnieuw opstarten.

Laat me weten of het lukt.

Ik ken die aanbieding. Alle PC's worden geleverd met UBUNTU. Is dat een soort Linux? Ik vraag gewoon maar wat, Zou je de schijf partitie dan eerst helemaal weg moeten halen voor dat je Windows kunt installeren? Als je voor de keuze komt in welke partitie Windows moet komen te staan, kan je ook kiezen voor Partitie Verwijderen.

Er is een Samsung SATA schijf meegeleverd. Heb je ervaring met SATA en installeer je dan de driver hiervoor als je Windows gaat installeren? Ook daar weet ik niet zo heel erg veel van maar dat schijnt vooraf te moeten. Bij de driver voor de harde schijf zullen ook wel aanwijzingen zijn van hoe dit moet.

We moeten je hiermee echt even helpen want anders krijg je verzendkosten en onderzoekskosten en dan wordt het alsnog een dure PC.

pc

klopt alfred

hij heeft linux erop gezet , maar ik heb heel de schijf geboot 3x

denk nu ook aan de sata schijf

hoe moetik dat doen

en even over geheugen deze is helemaal goed
2047 347 mhz ddr 746/ cas: 5-5-5-15/ ddr-2 64 bits

is hij niet te laag??

bedankt hans

denk dat alfred heel eind goed zit maar hoe los ik dat op???

pc

wou nog wat toevoegen
ik herinner me als ik de schijf bootte met autonuke zag ik links boven in linux kernel staan

pc opgelost

ik wil hierbij melden dat het probleem opgelost is

ik heb er een nieuw geheugen ingezet en hij draait als een lier

ondanks dat de memtest geen fouten aan gaf was hij nie tgoed schijnbaar of te licht ik heb er nu een 800 mhz in gezet

ik wil iederen bedanken voor de moeite en hun tips en hulp, en ik hoop dat een ander hier ook wat aan heeft

bedankt!!!!!!! hans

Dan moet de Master Boot Record vervangen worden. Dit bereik je alleen door de partitie weg te halen. Wat je tot nu toe gedaan hebt is formatteren. Formateren is te vergelijkbaar met wissen. Vroeger haalde je de partitie weg met fdisk. De Windows installatie CDRom kan dit voor je doen als je voor de keuze staat in welke partitie er moet worden geïnstalleerd. Onderaan het scherm staat Partitie Verwijderen.

Drivers voor je harde schijf kan je vinden op http://www.samsung.com/nl/function/search/resultList.do?searchWord=hard+disk+drives&x=9&y=10 Daar even met het zoekvakje zoeken maar er zullen toch wel drivers bij de computer meegeleverd zijn? Je moet in ieder geval van te voren drivers installeren voor een snellere RAID configuratie met twee schijven. Goed, dat is dan niet van toepassing. Sommige XP installatie CDRom's hebben geschikte drivers en andere niet heb ik begrepen. Ook voor schijven onderling verschilt het. Ik kan dus niet zeggen of je ze moet installeren. Als Windows normaal installeren wil dan kan je vertrouwen op de Windows drivers of later alsnog de driver van Samsung installeren. Bij geen RAID systemen moet je eigenlijk op F6 drukken zodra de installatie van Windows begint, vervolgens kan je de driverdisk er in doen en na een paar keuzes en de installatie van de driver ga je verder met de installatie van Windows. Je kunt er dan vanuit gaan dat het goed komt.

pc

hoi alfred

bedankt kan ik wat mee doen

ik heb de schijf gebootmet een boot cd dan word alles ok partieties wegehaald, den dan formateer ik pas

maa rhe tbleek gewoon het geheugen te ziejn maa rik hou de drivers in de gaten

bedankt voor je hulp

hans

Gefeliciteerd hans 42.

Stuur de foutmelding naar de leverancier.
Groeten. Alfred 2

pc

Ik wil hie tnog wel even wat van zeggen

ik had de geheugen opgestuurd en kreeg maar niks terug ook na een paar mails niet

ineens een mail je heb hem verkeerd opgestuurd hij was gebroken dus geen garantie

ik mailde terug van nee hij zat in bijbehorend doosje en folie en een stevige envelop

later mailde meneer terug van hij is niet aangekomen zit ook nie tbij de reclame

je moet zoiets aangetekend opgesturen

ik terug mailen een geheugen van 20 euro aangetekend word hij nog duur betaal je terug

ik kreeg een korte mail hij is niet aangekomen dus geen garantie .

ik heb er veel gekocht, heb het zelfde met een moederbord gehad wat 2 maanden duurde voor ik een nieuwe kreeg

Ik heb meneer vriendelijk verzocht mij uit de leden lijst te schrijven en oook nooit meer reclamete sturen

dat wilde ik nog even melden

Ja, je hebt gelijk hans 42.
Computerstunt is misschien niet zomaar Powerseller op e-bay met "99,7 % positief" beoordelingen maar aan aftersales zouden ze dan nog heel wat kunnen verbeteren. Schandalig zeg, voor een winkel die graag op afstand verkoopt. Ik koop graag via Marktplaats omdat je dan kunt afhalen als je aanbiedingen binnen een bepaalde afstand zoekt en heb deze week ook een nieuwe computer gekocht via e-bay maar er daarbij echt op gelet dat die zaak door 99,9% als positief beoordeeld werd. Uit het zicht is meestal ook uit de gedachten. Groeten. Alfred 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan