PC startproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwartel

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2002
Berichten
41
Hoi,

Ik heb de pc opnieuw geformatteerd, omdat de pc heel traag deed en verder de programma's niet of nauwelijks opstartte... Daarna heb ik de schijven gepartitioneerd in 3 schijven, te weten C voor alleen WINDOWS XP Pro.(6 gb), daarna D voor back up (4 gb), daarna G voor programma's (50 gb) ... Deze werken prima, alleen een klein irritant probleempje:
Als ik de PC de eerste keer opstart, krijg ik 3 of 4 keer piepjes te horen en dan gaat het beeld op zwart. Als ik de PC reset, start deze wel weer normaal op. Waar kan het aan liggen?
 
Zal toch wel aan je videokaart liggen.
Goed aangedrukt? Laatste drivers?
 
Aan de hand van die piepjes kun je uitzoeken waar het probleem zit.

Dus het is zeker van belang hoeveel maar ook hoelang de piepjes zijn.
De exacte betekenis kun je terug vinden in je moederbordboekje (leuk scrabblewoord trouwens). Of als je de naam van je bios weet kun je dat natuurlijk ook op het internet vinden.

hier kun je een aantal bios beep betekenissen vinden
http://www.pantherproducts.co.uk/Articles/Motherboard/BIOSbeep.shtml
 
Kan het zijn dat je een aopen moederbord hebt???
Zo ja dan moet je een bios update uitvoeren.
Probleem opgelost.
 
Geplaatst door dennis.hottinga
Kan het zijn dat je een aopen moederbord hebt???
Zo ja dan moet je een bios update uitvoeren.
Probleem opgelost.

Nou, ben ik het niet mee eens.Hij heeft het altijd gedaan onder dit BIOS en hij heeft alleen geformateerd en dat staat totaal los van je BIOS. Denk eerder aan een kapotte videokaart of niet goed aangesloten kaart!
Waarom zou een BIOS update dit verhelpen??
 
Je hebt toch gekeken of alle kaarten wel goed in de sloten zitten! Als het nu nog niet werkt kan het zijn dat je moederbord zelf niet meer goed functioneerd is het misschien
het proberen waard???
 
Nooit je bios gaan flashen als je pc het altijd goed gedaan heeft. Niet alleen dom maar ook riskant.
Wel liep de pc al trager voor de format.

Kwartel, heb je inmiddels aan de hand van de link van Ellasar uitgezocht waar die piepjes op slaan?
Dat scheelt n.l. voor iedereen een hoop zoekwerk!
En hoeft niemand te gissen!
 
PC startproblemen...

Hoi allemaal,

Sorry dat ik jullie zo lang heb laten wachten, maar hier dus de status van de PC...

De harde schijf van onze PC was kaduuk, die harde piepjes kwam van de videokaart, die was kapot.

Dus tweedehandsje harde schijf erin gezet en een tweedehandsje videokaart en deze PC werkt nu perfect... Ook heb ik inmiddels een andere router gekocht een Sweex en deze installeerde automatisch de pc's van ons en onze zoon... he he he....

Dus nu doet alles weer normaal (voor zolang het duurt??!!??)

Enne, de beste wensen voor het jaar 2006...

Groetjes,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan