pc stopt na slechte start

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric 2006

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2006
Berichten
5
beste,
Ik heb wat rondgekeken voor mijn probleem, maar ik denk dat dit weer een variant is op de het uitvallen/ niet opstarten van de pc.
Pc heeft hele nacht doorgedraaid met muziek, ging goed. Dag later zag ik bij opstarten uit mijn ooghoek dat er een blauw scherm was waarbij allerlei "adressen?' werden gezocht en teruggeplaatst althans dat maak ik ervan. (nummer.... adres naar bus etc. hele lijsten kwamen er voorbij in met dreigend blauwe achtergrond)
Nu:
start pc wel op blijft hangen in zwart xp scherm met de vraag "in welke modus ik wil opstarten want de vorige keer was er wat mis" geen van allen doet het goed genoeg. Er blijft een knipperende cusrsor over.
Met een andere hardeschijf start hij wel openingsplaatje besturingsysteem (win98)op maar pc klikt daarna gewoon uit.
In het beste geval krijg ik onderin een knipperende regel die iets vraagt deze is weer snel weg en de machine gaat weer uit.

Heb de bios gereset door batterij eruit te halen.
Heb gekeken of de hd wordt herkend en dat is zo.
als je hint hebt waar ik het zoeken moet hoor ik graag,

Op dit moment meer verbazing dan frustratie maar dat duurt niet lang meer.:cool:
dank!
 
Kun je je herinneren wat voor soort meldingen / nummers dat waren?
Of was het iets met "Cyclishe redundatie controle" of meer als "Kruisbestanden verwijderen" (of iets van gelijke strekking).

Heb je een goede backup van je documenten, foto's, emails?

Kijk, topic-kick werkt.....
 
Als je een bios reset hebt gedaan, kijk even in de bios, of de ACPI nog op enabled staat, bij de oudere biossen staan die op disabled, en indien hij aanstond bij de installatie, start XP ook niet op.

Maare, een foutmelding zou idd handig zijn, om het probleem te achterhalen.

Start eens op van de XP cd, en ga naar de herstelconsole, daar kun je een fixboot proberen, en een eventuele chkds /r uitvoeren.
 
Kun je je herinneren wat voor soort meldingen / nummers dat waren?
Of was het iets met "Cyclishe redundatie controle" of meer als "Kruisbestanden verwijderen" (of iets van gelijke strekking).

Heb je een goede backup van je documenten, foto's, emails?

Kijk, topic-kick werkt.....

zoals jullie merken eerste stappen op help forum, kijken of dit goed gaat....

Nee, "Cyclishe redundatie controle" of meer als "Kruisbestanden verwijderenden" weet ik niet. De blauwe schermen waren al erg druk bezig toen ik ze in de gaten kreeg, duurde ongeveer 8 minuten.
Nu knippert er een regeltje wat voorzichtig in het zwart en die zal ik asp plaatsen.
Als mijn harde schijf leeg moet is niet erg. Hele systeem mag vanaf scratch maar ik krijg er geen vat op.
Normaal kan ik nog wel eens iets met opstartdiskette iets uithalen.mn Dos werkt dan.
 
Als je een bios reset hebt gedaan, kijk even in de bios, of de ACPI nog op enabled staat, bij de oudere biossen staan die op disabled, en indien hij aanstond bij de installatie, start XP ook niet op.

Maare, een foutmelding zou idd handig zijn, om het probleem te achterhalen.

Start eens op van de XP cd, en ga naar de herstelconsole, daar kun je een fixboot proberen, en een eventuele chkds /r uitvoeren.

Kijk! Bios ga ik uitzoeken.
Foutmelding was er niet echt. Na de blauwe schermen was er bij opnieuw opstarten een zwart scherm met zoiets als:
"waarschijnlijk na een storing is uw systeem afgesloten kies nu een van de opstart mogelijkheden. veilige modus/ ../../ modus met DOS prompt/ opstart met laatste insteling"
(ik doe het nu even uit mijn hoofd, als het cruciaal wordt post ik het alsnog)
Xp starten met cd ga ik ook proberen
dank.
 
...ik kan nog kiezen in welke modus ik wil opstarten. Kies ik de veilige modus dan komt heel snel de regel:
multi<0>.. disk rdisk .<o> partition <1> systhem32 drivers ..
Alles zo snel dat de regel hierboven niet exact hetzelfde is.

en af en toe meld zich een:
Bios Rom checksum error

start ik in de laatste succesvolle startconfiguratie op dan zie ik nog net het openingsscherm van winXP en dan gaat de pc uit.

waar kan ik het beste beginnen met de puzzel. Maw wat is de beste volgorde om naar het probleem op zoek te gaan?

Alvast weer dank.



Kijk! Bios ga ik uitzoeken.
Foutmelding was er niet echt. Na de blauwe schermen was er bij opnieuw opstarten een zwart scherm met zoiets als:
"waarschijnlijk na een storing is uw systeem afgesloten kies nu een van de opstart mogelijkheden. veilige modus/ ../../ modus met DOS prompt/ opstart met laatste insteling"
(ik doe het nu even uit mijn hoofd, als het cruciaal wordt post ik het alsnog)
Xp starten met cd ga ik ook proberen
dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan