pc storing

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpmijplzlollo

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2008
ik heb sinds kort een probleem met mijn (toren)pc ,, ik sloot deze altijd af met door op de aan/uit knop te drukken & 2 dagen geleden bleek dit fataal te zijn .

Als ik hem nu wil opstarten ,, krijg ik een zwart scherm waarop 4 opties staan om hem opnieuw op te starten ' windows normaal starten' ,, 'starten in veilige modus' ,, 'starten in veilige modus met netwerkopties' en nog eentje ,, ik klikte hier op 'veilige modus' en ik kreeg weer een zwart scherm te zien.

Toen na 5 sec merkte ik dat de pc gewoon opnieuw opgestart was & toen vroeg hij gewoon weer opnieuw hetzelfde als in het begin.

Conclusie:ik krijg mijn pc niet meer opgestart ,, kan iemand mij helpen aub ?

Welk besturingssysteem heb je en heb je een installtiecd/dvd?

Daar heb je weinig aan als je XP moet repareren!

Topic verplaatst van hardware/overig-----> sectie XP.

Succes met je vraag

ik zie de optie herstelconsole toch niet staan tussen alles wat ik kan kiezen hoor ,, hoort deze te komen voor het zwarte scherm of erna?

ik heb sinds kort een probleem met mijn (toren)pc ,, ik sloot deze altijd af met door op de aan/uit knop te drukken & 2 dagen geleden bleek dit fataal te zijn .

1 keer kort indrukken of ingedrukt houden? dat 1e mag namenlijk niks uitmaken. (mits goed ingesteld)

Indien in bezit van xp cd:

Opstarten vanaf de Win XP-CD, kiezen voor R(eparatie), de herstelconsole gebruiken: http://support.microsoft.com/kb/307654/nl (scrollen naar: de herstelconsole gebruiken).

Achter de prompt trommel je: chkdsk /r , gevolgd door "Enter".(let op spatie voor de /R)

Wacht tot dat proces is afgelopen.

Daarna nog:

fixboot

fixmbr

Exit. (alle gevolgd door "Enter").

Laatst bewerkt:
dankjewel voor de hulp allemaal ,, de pc is momenteel niet meer binnen mijn bereik maar ik zal spoedig jullie tips proberen ,, als het werkt zet ik deze topic als 'opgelost'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan