PC strat niet meer op ook niet van CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erszie

Verenigingslid
Lid geworden
22 nov 2011
Ik ben bezig met een ruim 5 jaar oude desktop die niet meer opstart, ook niet van cd.
Er verschijnt de foutmelding: er is een probleem opgetreden tijdens het communiceren met een apparaat dat met uw computer is verbonden. Deze fout is mogelijik ve4roorzaakt ddor een extern opslagapparaat, zoals een extern usb-station, los te koppelen terwijl het apparaat in gebruik was. enz...

Dit is niet het geval geweest. Alleen de mobiele telefoon wordt wel eens verbonden via usb.

Daarna wordt er een bestand genoemd
Bestand:\windows\system32\winload.exe

status: OxcOOOOOe9
informatie: er is een onverwachte i/o-fout opgetreden.

Er zijn geen opstart cd's aanwezig. Ik heb er een opgehaald bij een computerwinkel maar opstarten van cd doet de pc ook niet.

Ik kan in de bios komen, heb deze aangepast om op te starten van cd. Ik krijg een keuzemenu met F8 maar op geen enkele keuze reageert deze pc.

Het lijkt me vreemd dat zowel de harddisk als de dvd-recorder defect zijn. Dit systeem loopt op vista. Ik weet niet of het 32 of 64-bits is.

De pc reageert wel op een geheugentest.

Indien je van de cd opstart kun je geen keuzemenu met F8 krijgen, die is van windows zelf, is de cd wel bootable?
En hoe doe je dan die geheugentest?

Kabels zitten goed, in de bios zijn de devices te zien?
En welk merk en type pc of mobo is het?

Het keuzemenu krijg ik als ik opstart met en zonder cd op 1 staat cd en op 2 harddisk. Dit komt ergens van windows af maar er gebeurt daarna niets meer.
De geheugentest is een van de opties die wel werken.
Het is een pc, merk zie ik niet. Volgens mij gebouwd door een computerwinkel (bestaat niet meer).

De devices zijn in de bios te zien. Ik heb de pc Niet open gehad. Ook niets aan de kabels veranderd.
Er zit 2 GB geheugen in en de test verloopt zonder problemen. Hier krijg ik geen feedback op omdat ik me niet kan aanmelden. De pc start daarna wel opnieuw op maar\dan gaat het weer meteen mis.

Ik krijg na de geheugentest een andere foutmelding:
Kan windows niet starten. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente hardware- of softwarewijziging. Dit kunt u doen om het probleem op te lossen:
1, plaats windows-installatieschijf en start pc opnieuw op
2. selecteer de taalinstellingen en klik op volgende
3. klik op uw computer herstellen.

Als u deze schijf niet hebt dient u voor assistentie enz..

bestand: \windows\system32\config\system
status: OxcOOOOOe9
informatie: kan windows niet laden omdat het systeemregisterbestand ontbreekt of beschadigd is.

Vraag ik het nog een keer, is de xp cd wel bootable?
HOE heb je die geheugentest gedaan, met een testprog vanaf cd?

Openmaken en kijken, op het mobo staat de info erover.

Overigens al via die F8 opgestart en "laatste configuratie die werkte" geprobeerd?

De cd heb ik van een computerwinkel gekregen. Ik ga er vanuit dat deze bootable is. Ze kennen het probleem.
De geheugentest was een optie die ik kreeg. Ik kon kiezen voor microsoft windows vista, dit werkt niet.
En Druk op F8, weer ander menu. en..hulpprogramma's windows geheugencontrole. Die laatste werkt.
De keuzes uit het F8 menu werken geen van alle.
Wat is mobo?

Bedankt allen voor de reacties. De pc is naar een computerwinkel gebracht en windows is opnieuw geinstalleerd. Mijn schoonzoon kon deze cd's niet meer vinden. Probleem opgelost. Jammer dat ik het zelf niet kon oplossen. Dat was in ieder geval goedkoper geweest.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan