pc stuk????????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fredy1

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2001
Ik ben bezig geweest om te formatteren en Xp te installeren. Dit lukte om onduidelijke redenen niet en nu kan ik helemaal niet meer opstarten, zelfs niet met een opstartdiskette. Het groene lampje gaat wel branden en het lampje van de hd flikkert 1 keer op en dan blijft alles stil. Wat kan er aan de hand zijn????

Heb je wel in het bios de opstartvolgorde aangepast als je van een diskette wilt opstarten? Dus booten vanaf A?
Groetjes, Tanja

Hoe reset ik de bios als de pc helemaal niet wil opstarten??????

Je bios kan je op 2 manieren resetten.

Kijk op je moederbord of er een reset knopje aanwezig is.
Zoniet kan je de batterij er een tijdje uithalen, dan word de bios ook gereset.

Ik heb de batterij vn het moederbord er enige tijd uitgehaald, maar wat moet ik nu verder???? Kan ik nu gewoon opstarten met de WindowsXP-cd of moet ik eerst nog iets anders doen.Als ik opstart met een opstartdiskette krijg ik melding dat er geen fat of fat32 partietie is en dat ik dat in fdisk moet doen, maar daar kom ik niet verder, want de boel loopt steeds vast in het eerste scherm.

p.s. opstarten van af cd wil ook niet, loopt ook meteen vast. (zwart scherm) en geen aktiviteit.

Vertel eens wat je allemaal aan hardware in je computer hebt zitten, en ook hoe oud de spullen zijn..

Je bios resetten KAN de oplossing zijn, maar dat is niet gelukt bij je..

Je kan ook alle mogelijke hardware uit je kast halen en alleen harde schijf, 1 cd-rom en je floppy disk in je pc laten en dan het nog eens proberen..
Maar vertel eerst maar eens welke hardware je in de computer hebt zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan