PC stuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

petergb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 apr 2005
een paar weken geleden rook ik een vreemde geur in de kamer waar mijn PC stond, leek op Dettol (anti-septisch middel)

sindsdien doet mijn pc het niet meer

volgens een collega zou mijn moederbord stuk zijn, kan dat kloppen?

ik wil nu zelf de PC gaan repareren (heb inmiddels een nieuwe PC aangeschaft)

de oude PC is een Packard Bell IConnect uit 2000 , met 733 mhz, 16 Gig, 65 mb en Win 98

vr. groet
Peter

Het zou kunnen dat er iets is doorgebrand op je moederbord, ja.

wat doet hij nog als je op de start knop drukt. Want als hij helemaal niets doet zou ik eerder je voeding verdenken.
alhoewel dat de starknoppen van tegenwoordig ook aan het moederbord hangen zodat het eigenlijk wel het moederbord kan zijn.
Heb je geen voltmeter ofzoiets

nul komma noppes

de pc doet helemaal niks als ik op de start knop druk...wel krijgt de beeldscherm nog vioeding via de pc..

vr.gr peter

Dat wordt zoeken naar een speld in een vierkante computer.
Je zou kunnen proberen te beginnen met 1 ding zoals het moederbord, hang er (mits je die spullen hebt) eens een ander moderbord aan de voeding, dan zie je snel genoeg of de voeding kapot is.
Zo zou je kunnen proberen te vinden wat stuk is.
Voor ons wordt dit net zo gokken als voor jouw.

Laatst bewerkt:
dat zegt niets dat kan gewoon een doorverbinding zijn.
Gooi de pc eens op en bestudeer alles eens goed normaal zie dat wel (als het echt zo gesnonken heeft)

krijgt je monitor wel zogenaamd nul-signaal, bedoel blijft je monitor stand=by of heeft ie contact zodra je de vga kabel met je moedebord verbind?

Als dit het geval is, ligt de oorzaak aan de voeding.

Voeding naar het moederbord is wat anders dan de voeding doorlussen naar je monitor via je pc.
Veel voedingen waarvan de zekering kapot is, geven nog wel voeding naar de monitor, omdat deze zonder zekering is doorgelust.

Groeten! :thumb:

dit zegt ook nog niet veel hoor.
Ik zou van de vraagsteller eens willen weten of zijn hd's beginnen draaien en zijn koelers. Of er lampjes branden.
De truk met nul signaal zegt echt niet veel hoor. Als het monitor op standby blijft dan kan het nog atlijd de voeding zijn. daarom dat ik eerst moet weten of hij wel wat doet.
Want uit zijn laatste bericht bleek helemaal niets en dan is het volgens mij gewoon de voeding.

wrs weet je het zelf wel, maar bij ons heeft ons flat screen een aparte voeding, dit kan bij jou ook zo zijn en dan is het logisch dat hij nog stroom krijgt:)

is dit niet zo: dan zou ik eens zo weinig mogelijk aan je pc hangen en test eens een andere voeding aan je moederbord of omgekeerd kan ook natuurlijk, dan weten we al wat we kunnen uitsluiten

maar op het moment van de waarneming: wat was je pc aan het doen? lag hij aan, of was hij uit? en als hij aanlag, wat was hij aan et doen?

mijn pc stond gewoon die nacht op stand-by...

midden in de nacht was er een rare geur...daarna doet de pc helemaal niks..de harde schijf gaat niet lopen of wat dan ook...denk dus nu toch aan de voedeing..heb de zijkant eraf gehaald en ga zo dadelijk even de stekker opzetten om nog eens te controleren...maar weet eigenlijk al wat ie zal doen: niks

vr gr Peter

ps..ik ga van de week even kijken voor een nieuwe voeding..wat dat kost...daarna ga ik dan maar ook een nieuwe moederbord erin hangen omdat ik de pc wil updraden..

tja het eerste wat meestal uitvalt is wel de voeding, die wordt toch aardig warm, mischien niet dat je je hand brand maar de electronica die erin zit kan toch maar zoveel hebben.
Een nieuwe voeding kost niet zo heel veel, mischien dat je eers een sloopvoeding ergens vandaan kunt vinden, dan weet je het zeker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan