Pc stuurt geen signaal naar de monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo, ik wilde vanmorgen mijn pc aanzetten en toen kreeg ik de melding: no signal input op mijn tft scherm te zien... ik weet dat het niet aan de monitor ligt. maar wat kan er mis zijn met mijn pc???
Hij stuurt dus geen signaal uit naar het beeldscherm, videokaart is goed, ik heb dit probleem wel een keer eerder gezien bij een kennis van me. .en toen lag het niet aan die videokaart , maar ik weet ook niet wat het wel was.. zou het iest in de bios kunnen zijn. Iemand enig idee???

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

zit de bedrading wel helemaal goed?

Misschien heb je in de resolutie liggen kl*ten en valt ie nu buiten het bereik van je monitor???:confused:

Er is niemand in of aan de pc geweest, heb hem gisteravond gewoon uitgezet zoals ik altijd doe.. en vanmorgen kreeg ik de melding "nog signal input" ben nergens aangeweest verder, maar zou het zo kunnen zijn dat er zomaar iets los gaat zitten??? Ik kan allicht even een kijkje nemen in de pc.

Wat je dan zou kunnen doen is in veilige modus de videokaart verwijderen uit apparaatbeheer en dan weer opstarten in de normale modus zodat de videokaart weer gevonden wordt (hopelijk ;) )

Dat je een melding krijg van no signal input krijgt kan bij sommige tft monitoren er ook op wijzen dat je de resolutie of de verversingssnelheid op een dusdanige stand hebt gezet die de monitor niet aankan.
Zover ik weet kan mag de verversingssnelheid meestal niet hoger liggen dan 70 of 75 Hz.
De resolutie ligt aan de TFT monitor.

Ik heb dit probleem soms ook gezien bij de combinatie van Windows XP, Dos, en de nieuwste videokaartdrivers. Dit was overigens bij een Compaq (=hp) EVO 510. De enige remedie die ik had was de oudere drivers weer te installeren.

PS wat voor een merk en type TFT monitor heb je??
En wat voor een merk en type videokaart?

De groeten,
Mark

Ik heb de videokaart verwijdert en nu doet die het weer, Bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan