pc suite doet niets meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Goedenmorgen allen....
Iemand ooit mee gemaakt dat PC-suite van Nokia ineens niet meer werkt?
Ik werk al geruime tijd met dit programma samen met mijn N73. Gister sluit ik m'n toestel aan via draadjes kabel en het programma doet gewoon niets, ziet geen mobiel meer. De telefoon herkent wel dat er een pc aan hangt. Deze vraagt keurig wat ik wil doen maar PC-suite helaas niet.

Iemand enig idee??

grtjs jarno jjw

Hoi,

Schot voor de boeg:
- herstart je pc (mobiel afgekoppeld)
- start de PC-suite
- sluit nu je mobiel aan.

Wellicht werk je onder Vista ..... daar doen zich dit soort problemen idd voor ....

Nou helaas, zo makkelijk kwam ik er niet vanaf. Ik vindt het wel grappig dat zomaar het programma geen mobiel meer ziet.

Maakt ook niet uit. Ik hoopte dat iemand het mischien had mee gemaakt en een oplossing gevonden zou hebben. Ik zal gewoon PC-suite opnieuw instaleren, zo klaar.

grtjs jjw

Nou dat ging dus ook niet op. Nu moet ik toegeven, snap er niks meer van. Op me werk doet hij het wel via bleuthoot maar thuis via de kabel helemaal niet.

Dus....iemand toch nog enig idee??

Je hebt de nokiakabel wel direct aangesloten op de usbpoort en niet via een hub o.i.d.?
Als je eerst het programma opstart en drukt op verbinding maken en stop dan pas de kabel in de computer; ziet hij de telefoon dan wel?

Werken bovenstaande opties niet, doe dan het volgende:
Verwijder PC Suite volledig met dit verwijderingstool van nokia.
Start de computer opnieuw op en download de laatste versie van PCSuite.
Sluit nog niet de kabel aan, maar pas wanneer het programma dat vraagt.

Succes ermee :thumb:

Nou na een tijd stoeien, zelf nu de pc opnieuw geinstaleerd, was het toch tijd voor, doet helaas PCsuite nog m'n telefoon niet zien. Ik zal het morgen op m'n werk proberen en anders ga ik "helaas" toch maar even terug met die telefoon. Wel prettig toestel maar doet niet helemaal wat ik wil.

Niemand anders nog een goed idee om te proberen. Kom elke keer zo laat uit werk dat ik niet langs de winkel kan lopen. #&$^ maar goed, erg jammer. Via bleuthoot werkt ie perfect, maar de kabel niet. En ja hij zit NIET via een hub maar gewoon op de usb ingang op de pc. Heel jammer zo....gaan sneller als bleuthoot als ik gegevens verzend.

grtjs jjw

Heb je al eens een andere usbpoort geprobeerd, dat werkt soms ook wel eens.
Kijk anders of misschien een firewall pcsuite tegenhoud.

Ik heb ook hetzelfde probleem,
maar heb een Nokia N70 en doet het ook niet met datakabel nadat ik de nieuwste versie van pc suit op de pc heb staan

Hallo

Ik had het zelfde probleem.

Het probleem bij mij kwam omdat Windows Firewall Nokia PC suite blokkeerde.
Ik heb het programma toegevoegd in de lijst "niet blokkeren". Daarna heb ik PC suite opgestart en de telefoon verbonden.

Alles werkt nu weer bij mij.

Succes!

Nou helaas, dat werkt dus bij mij ook niet, ik vrees dat het toch komt na de laatste update van de Nokia N&# software op de telefoon. Ik zie nu ook bij Modem in het menu alleen nog maar connect via IR staat en geen kabel en dergelijke opties. Hopelijk dat iemand toch een werkende oplossing heeft in de afgelopen of aankomende tijd.

Denk dat dat laatste niet klopt....
Want - zeg je - je Nokia N70 doet 't ook niet :rolleyes:

Denk dat dat laatste niet klopt....
Want - zeg je - je Nokia N70 doet 't ook niet :rolleyes:

????? Als je het tegen mij hebt???? Ik heb het toch niet over de N70 gehad? Ik heb zelf een N73 die niet meer via de kabel wil connecten met de pc.

Sorry je hebt gelijk. Het was een ander die dat aangaf.

Toch denk ik niet dat het aan de update ligt.
Dat geeft eerder problemen met een bluetooth verbinding, maar dat gaat bij jou juist goed.
Misschien ook wel 'drastisch', maar de Nokia weer geheel terug instellen naar de fabrieksinstellingen?

Ik heb de Nokia een harde reset gegeven via de telefoon. Maar helaas, de software blijft er dan natuurlijk op staan en die krijg ik ook niet meer naar de vorige versie helaas. Nou en Bloothoot werkt als een speer maar met grotere bestanden zoals lange mix nummers of data opslag is het niet lekker werken met bleuthoot. Gaat te langzaam.

Dus.....HHHEEELLLLPPP haha. Ik kan er zo slecht tegen als ik het niet snap haha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan