pc te warm?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RogerDeeder

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Hoi , ik heb weer s pc problemen, hij is te heet wat ik al jaren heb maar t is nu 62 graden contineu als ik n p2p programma gebruik.
Zet ik dat programma uit zakt de temperatuur weer naar de 49 wat ik ook al hoog vind.
De kast heeft 5 fans plus de cpu fan ik heb n goede airflow, maar t lijkt erop dat t moedrbord niet doet wat ie moet doen ik heb n asus p4800 de luxe en pentium 4.2 ht met inbox koeling, en t lijkt alsof de toerenregelaar van de cpu fan niet goed werkt, wat kan ik eraan doen en of hoe te testen?.
alvast bedankt
groet R Deeder

Bijlagen

• temp aangeving.jpg
    temp aangeving.jpg
    67,7 KB · Weergaven: 48
Je zegt een goede airflow, maar hoe heb je de fan's in de kast gemonteerd?(in/uit)
Ik vermoed niet echt goed, omdat de temperatuur zakt als je de kast open zet.

Is het toevallig een Pentium 4 Prescott?

Hoi als eerste dank voor je reacktie , het is een intel pentium 4 processor, zie nergens prescot staan, t is de hyper thread versie met inbox koeling bijgelevert, ik heb een fan voor in de kast onderaan die zuigt aan dan twee links van de kast die zuigen ook aan en zijn alle drie voorzien van stof kap , dan de achterkant daar zitten ook twee fans die zuigen alles naar buiten zonder tralies of iets anders ervoor zodat ze goed afvoeren.
dan heb ik nog n speciale koeling in de voeding zitten een bleustroom das zon grote fan die zuigt ook dus onder de voeding en gooit t dan achter naar buiten.
Als ik de kast open doe zakt de temp maar 2 graden.

een intel pentium van boven de 3 ghz is bijna met zekerheid een prescot processor. Deze mogen een werkings temp hebben van 72 graden. Maar het is ook normaal dat ze rond de 60 blijven hangen.

bestaat 4.2 ghz al:o Wrom zie ik aleen maar 3.8 staan in iedere winkel:confused:. Is het niet 2.4 of 3.2?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan