PC te warm?

• Onderwerp starter Onderwerp starter eJn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eJn

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2006
Beste Helpmij,

Ik heb sinds kort een nieuw systeem in elkaar gezet en alles werkt perfect maar de temperaturen zijn aardig hoog maarjah ik weet niet of het mischien aan het weer kan liggen?
Gelukkig sluit mijn syteem zichzelf af als die 60 graden is dit heb ik gelukkig nog niet meegemaakt.

Temperaturen:

CPU: 51 i.c.m Zalman 7700 cu
Moederbord: 46
Noord brug: 49
GPU: 52

PC Specs:

CPU: AMD X2 3800+
Moederbord: DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D
GPU: Asus EN7600GT
Voeding: 600watt Recom

Ik heb niks geoverclocked of iets dergelijks alle fans zijn gewoon goed schoon dus daar kan het niet aan liggen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.:)

Met Vriendelijke Groeten,
Evertjan Swagers

is dit onbelast ??
amd zit normaal gezien altijd hoger dan intel
ik heb nu 36, 42 en 41 ... ( pentium )

Niets mis mee zijn normale temp. bij dit weer voor AMD.
Die van mij geeft nog enkel graden meer aan onbelast.
Wil je nog lager dan zul je airco in je kast moeten bouwen :D

jah menen jullie dit serieus?
Temperaturen zijn trouwens als er niks belast is.
Met CPu belasting weet ik niet wat de temperatuur is.
want ik wil niet dat me pc al kapot gaat want voordat het 30 graden was was de core idle op 32 graden..
maar ik had altijd intel en heb zeg maar overstap gedaan naar AMD dus.
Maargoed in ieder geval bedankt voor de reacties:)

Beste mensen,

het was in het VERLEDEN zo dat AMD's warmer werden dan Intel's. Dat is sinds 2005 NIET meer zo.

Daar ik in het sinds medio 2006 niet meer volg (warmteontwikkeling van de diverse lijnen processors) durf ik voor de processors sinds juni 2006 geen uitspraken te doen, maar de algemene waarheid dat AMD warmer werd dan Intel, WAS een feit, maar IS geen feit meer. Het zou kunnen, maar bij een volgende processor(lijn) kan het weer omgedraaid zijn.
Misschien handig om te weten bij het doen van uitspraken over warmteontwikkeling.................

Laatst bewerkt:
de amd van mijn zoon werd gemonteerd door dezelfde computerboer als mijn pentium ... tijdens gewoon wat surfen en office-werk is er altijd minimum 10 graden verschil.
Beide pc's zijn verder bijna gelijk, en zijn op 2 weken na even oud.

Sorry, maar je loopt ietwat achter. Geeft niks, je kunt niet overal van op de hoogte zijn / blijven.

Klik

Laatst bewerkt:
Effe ontopic ja!!!

Het is mijn inzien NIET normaal dat de processor onbelast zo warm word (ook niet met deze warmte), probeer em eens sneller te laten draaien (als het nog kan)
Draait ie al op topsnelheid dan is de kans groot dat deze (koeler) er niet goed op gemonteerd is, óf je airflow in je kast is allerbelabberst.

Eerst es kijken naar de processorfansnelheid

Whittey, we ZIJN ontopic, alleen als er geheel of gedeeltelijke onjuistheden worden geschreven, dan gaan we nog iets dieper ontopic. Niets is zo funest als zaken schrijven die niet (meer) kloppen.

Laat ik er dit nog aan toevoegen: vroeger werden amd's per definitie warmer dan Intels. Het breakeven punt werd in 2004 / 2005 (ergens in die buurt) bereikt. Vanaf dat moment was de ene keer Intel wat warmer dan een bepaalde AMD, de volgende keer weer andersom.

Waar ik nu zo van "griezel" zijn die "statements" zoals: AMD wordt heter dan INTEL.
Ik twijfel geen seconde aan het veraal van de Jean, MAAR, was die processor van Intel of Amd toevallig de eerstvolgende geweest dan had het weer andersom kunnen zijn. Het bericht van de jean "zegt" dus 0,0 over het feit of juist het ene of het andere merk warmer wordt, het zegt alleen iets over die 2 processors.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan