PC te warm?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouter159

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mei 2013
Hallo,

Sinds kort loopt mijn PC zo af en toe vast. Ik kan dan niks meer en moet hem handmatig uitzetten, nou dacht ik in het begin dat het misschien aan de software lag dus heb ik heel mijn PC leeg gegooid en Windows 7 er opnieuw opgezet.
Het probleem was echter nog niet opgelost. Ik ben toen naar de temperatuur gaan kijken en schrok van het resultaat, m'n processor was 94 graden, snel de PC uitgezet en in de kast gekeken. De koeler van de processor bleek er echter niet goed op te zitten, die heb ik nu goed gezet maar het probleem is nog steeds niet opgelost.

De temperatuur is wel gedaald, mijn processor is nu z'n 40 graden als ik niks aan het doen ben en als ik een simpel spelletje speel en muziek aan heb staan op youtube gaat hij al snel richting de 50/60 graden. De temperatuur is dus flink gedaald maar mijn PC blijft nog steeds vast lopen na ongeveer 90 minuten. Ik heb vandaag nieuwe koelpasta besteld en die ga ik morgen aanbrengen. Ik hoop dat hierdoor de temeperatuur nog meer zakt maar ik denk niet dat het het vastlopen verhelpt.

Zou het kunnen dat mijn processor beschadigd is omdat hij een paar keer zo ontzettend warm geworden is en dat hij daarom na een tijd draaien vast loopt?

Update:

Mijn computer liep net weer helemaal vast, handmatig uitgezet en meteen weer aangezet. Gekeken naar de temperatuur van mijn processor in de BIOS en hij gaf 72 graden aan (stijgend). Ik laat mijn PC nu uit en wacht op de koel pasta, misschien komen al deze problemen dan toch door de temperatuur van de processor.

Groetjes,

Wouter

Laatst bewerkt:
over welke processor gaat het ten eerste ? smeer eerst nieuwe pasta, de temperatuur gaat hier sterk door dalen ;)
smeer zeker niet te veel pasta, meestal is het aanbrengen van de grootte van een reistkorrel voldoende

60 of 72 graden zou helemaal niet schadelijk moeten wezen voor de processor. bij 90 graden word het pas echt een probleem

Omdat de koeler niet goed vast zit ga ik er van uit dat de koelpasta opgedroogd is. Nieuwe koelpasta kan het probleem verhelpen.

over welke processor gaat het ten eerste ? smeer eerst nieuwe pasta, de temperatuur gaat hier sterk door dalen ;)
smeer zeker niet te veel pasta, meestal is het aanbrengen van de grootte van een reistkorrel voldoende

De processor: Intel Core i5 2500K / 3.3 GHz

Die pasta aanbrengen zal geen probleem zijn maar hoe kan ik het beste de oude pasta verwijderen?

60 of 72 graden zou helemaal niet schadelijk moeten wezen voor de processor. bij 90 graden word het pas echt een probleem

Hij is dus denk ik een paar keer 95 graden geweest, maar als ik hem opstart en naar de bios kijk is hij al 60 graden bij het opstarten en stijgt hij redelijk snel.
Ik denk idd dat nieuwe pasta het probleem oplost, even wachten tot de pasta binnen is :)

Laatst bewerkt:
Staat in de post hierboven :)

Sorry overheen gelezen. 85/90 is wel zorgelijk ja. Defect hoeft hij niet te zijn maar een temperatuur van 72 graden (max) is te doen, maar dan is hij natuurlijk op volle toeren aan het draaien. Zorg voor de koelpasta en dan denk ik dat je goed zit.

Heb de pasta aangebracht en de temperatuur bij opstarten is nu 40/45 graden in plaats van 70/75 !
Ik hoop dat het hiermee opgelost is, zo niet dan zal ik zeker terug keren naar dit forum.
Bedankt allemaal! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan