pc telkens vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickos1989

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Berichten
25
Hallo,

Ik heb een groot probleem mijn computer loopt regelmatig voor 100% vast, dan bedoel helemaal niets het meer doet en dat de enige optie dan is: resetten.

Het vreemde is, dat het op de meest onverwachte momenten gebeurt, soms kan ik niet eens mijn acount van window's opstarten of hij loopt al vast en dan gewoon meerdere malen achter elkaar, of als ik alleen maar internet ofzo opstart dan loopt hij al vast.
En het kan zo maar zijn dat computer na een paar keer opnieuw opstarten met schijfcontrole, hij wel weer goed functioneerd. terwijl een uur later het zelfde kan gebeuren

Ik dacht eerst dat het een hardware probleem was, maar als ik mijn pc in veilige modus opstart en bijvoorbeeld een paar uur later kom kijken ik alles nog gewoon kan doen, terwijl hij in normale modus al langs was vast gelopen.

Nu ben ik gistere de hele middag bezig geweest om windows opnieuw te instaleren, ik wilde eerst de gehele schijf formateren maar dit weigerde hij... waarom weet ik niet

Maar de instalatie is redelijk gelukt, de pc is iniedergeval een stuk sneller, ik dacht nu dat mijn probleem was opgelost, maar halverwege het defragmenteren hing hij weer vast.

Wat moet ik nu doen??

Ik moet er wel bij vertellen dat hij na het opnieuw instaleren wel minder vast hangt.

alvast bedankt
 
Hoi,

Heb je al aan warmte probleem gedacht wat zij de temperaturen en eventueel ventilators en koelers stof vrij maken.

Modag
 
ja aan gedacht er zitten 6 ventilators in hij is vorige maand helemaal stofvrij gemaakt, alleen de ventilator van de voeding draait niet meer, ik dacht eerst ook dat het hier aan lag, maar hoe verklaar je dan dat hij terwijl hij vast hangt je de pc nog behoorlijk hoort brommen, en hij op het laatste beeld blijft hangen..
 
Hoi,

Ook je proceskoeler schoongemaakt, en de fin van je voeding kan temperatuur gegeld zijn maar ook dus defect draait deze helemaal nooit?

Modag
 
Wanneer de fan van de voeding niet meer draait heb je een GROOT probleem.
Niet meer aanzetten en eerst die fan schoonmaken/repareren/vervangen en hopen dat je voeding niet al beschadigd is!
 
Laatst bewerkt:
alles is schoongemaakt, voorzichtig met de stofzuiger, (hiermee kan ik niets kapot gemaakt hebben hoor wat het was hiervoor juist ook al) en mijn voeding ventilator draait nooit mee, terwijl hij dat naar mijn weten vanaf het begin wel deed.
 
Hoi,

Dan zou ik eerst maar zorgen dat deze gemaakt wordt anders raakt de voeding defect.

Modag
 
is dit makkelijk en past een normale fan hier ook in ik heb er nog wel een paar liggen van andere pc's dusja?
 
Hoi,

Als het de zelfde maat en aansluiting heeft zou dat moeten gaan haal je wel even de stekker uit het stopcontact als je aan de gang gaat.

Modag
 
Ik had hetzelfde probleem maar kwam er achter dat het mijn video kaart was, alhoewel ik ervan overtuigt was dat ik de laatste drivers had vertelde het programma driver magician mij dat ik een andere driver voor mijn nvidia moest installeren, na dit gedaan te hebben ben ik van het hele probleem af.
 
hoi

dat komt vaken voor mensn die veel software installiren zegmaar
ik ga wel voor jou tut maken als je volgd dan kan je pc sneller werken:thumb:

1,start en uitvoeren type in msconfig ENTER
2,klik op opstarten dat zie je bovenaan
3,schakeluit programma die je niet tijdes opstart wil starten en dan opstarten klaar

Als je computer er traag is en als je niet naar windows kan komen omdat die zit vast tijdens starten dan kan je via veilig moden doen :evil:
 
dat komt vaken voor mensn die veel software installiren zegmaar
ik ga wel voor jou tut maken als je volgd dan kan je pc sneller werken:thumb:

1,start en uitvoeren type in msconfig ENTER
2,klik op opstarten dat zie je bovenaan
3,schakeluit programma die je niet tijdes opstart wil starten en dan opstarten klaar

Als je computer er traag is en als je niet naar windows kan komen omdat die zit vast tijdens starten dan kan je via veilig moden doen :evil:




heeel leuk en aardig maar ik geloof dat ik in mijn verhaal verteld heb dat ik mijn pc totaal opnieuw geinstaleerd heb en nog voor dat ik ook maar 1 enkel programma had geinstaleerd hing hij al vast....

ik ben klaar met het vervangen van mijn fan en alle fans draaien naar behoren, alleen toen ik hem opstarte liep hij binne 5 minuten vast.

ik heb hem toen onmiddelijk al draaient opengeschroeft en alle fans draaide nog steeds en die van de procesor ook.
 
Hoi !

Als je PC het na chkdsk wel weer even doet, zou je denken aan een brakke HDD.

Heb je SMART aan staan ?

Controleer de HDD eens met een tooltje van de fabrikant.

Greetz,

Harry.
 
ik wil wel ff wat temperaturen doorgeven:

SYStemp : 27C
CPUtemp : 45,5C

CPUFAN draait ongeveer 3300RPM
 
Hoi nickos1989,

Is het gelukt met je ventilator van je voeding?

Modag
 
soms doet hij het zonder chkdsk zelfs beter en hoe kan het dan dat hij in veilige modus wel gewoon goed werkt..

en SMART ik heb geen idee wat dit is en hoe ik dit eventueel moet in/uitschakelen dan

en fan van de voeding draait naar behoren, en hij is na die reparatie al weer 2 keer vast blijven hangen.

ik heb hem toen direct opengeschroeft en alle fans incl die van voeding en processor draaide nog.
 
Hoi,

Smart kan je in de bios aan of uitzetten en heb je zoals harry snor schreef al geprobeert de hd te testen met een tooltje van het merk hd.

Modag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan