PC terugzetten op fabrieksinstellingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trojan

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2009
Berichten
78
Hallo,

Ik heb op mijn computer 2 harde schijven. een (C: ) en een (E: ). Nu heb ik op de C Windows Vista staan en op de E Windows 7.
Ik wil alleen de C schijf (Alleen Vista dus, wat er standaard opzat) terug zetten naar fabrieksinstellingen. Alle data die ik wil houden heb ik al gekopieerd naar de E schijf.
Nu mijn vraag:
Als ik hem via Recovery Manager terug zet naar fabrieksinstellingen, laat hij de E dan gewoon staan?
Als dat niet zo is, wat moet ik dan doen?

Alvast bedankt :)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat hij E laat staan, maar je kunt toch beter een image maken met DriveImage XML of Norton Ghost, die zet je dan op een USB-stick of externe HD.

Is de E schijf een andere schijf of een andere partitie?
 
E is een andere schijf ;)
En ik heb even geen externe HD tot mijn beschikking. Heb alleen een USB met 8GB ruimte.
Maar daar schiet ik niet erg veel mee op volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt zoals je zegt alles wat je wilt houden op de e schijf gezet.

Volg nu de volgende stappen:

1) Formatteer de c schijf, en installeer hier vervolgens Vista opnieuw op.

2) Verplaats alles wat je wilt hebben van de e schijf naar de c schijf.

3) Formatteer nu ook de e schijf :thumb:

Als er nog vragen zijn hoor ik het wel :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad nog 2 vragen :p

1. Hoe ga ik dat formatteren? Waar doe ik dat precies?

2. Stap 3 hoef ik zeker niet te doen? Want zoals ik al zei wil ik mijn E schijf graag zo houden. Het ging alleen om de C ;)

In ieder geval heel erg bedankt!

EDIT: Formatteren weet ik inmiddels. Maar ik weet niet hoe ik Vista er opnieuw opzet. Ik heb namelijk geen CD-rom. Ik heb een D schijf met daarop het RECOVERY bestand. Als het goed is kan ik van daaraf Vista weer installeren. Maar ik heb geen idee hoe, want ik kan de schijf niet eens op ;p
 
Laatst bewerkt:
Dus als het klopt wat je zegt is je C schijf geformatteerd?
Het enige wat je nu nog moet doen om Vista te installeren op de C schijf is het volgende:

1) Zorg dat de CD-rom drive als eerste in de opstart volgorde staat van de bios.

2) Doe de CD erin en start vanaf de CD op.

3) Volg de instructies op het scherm.

4) Installeer de drivers na de installatie van Vista (drivers staan als het goed is op de D schijf). :thumb:

P.S. Waarom wil je stap 3 van mijn vorige post overslaan? Op de E schijf staat toch Windows 7 (en die wil je eraf)?

P.S.1 Als je stap 3 echt wilt overslaan en Windows 7 wilt behouden dan kun je de C schijf ook formatteren in de installatie wizard van Vista. :thumb:

Veel succes en we horen nog van je :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan