PC "tikt"

Status
Niet open voor verdere reacties.

MoonTribe

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2009
Beste forumleden,

Sinds een paar dagen valt het mij op dat m'n PC af en toe "tikt". Het is niet opvallend en klinkt opzich heel zacht, maar nu ik het weet ga ik me er toch op focussen. Ik heb me kast even open gehaald toen me PC draaide en het tik-geluid lijkt uit m'n voeding te komen (als ik het zo hoor, tenminste).

Is het normaal dat de, zoals ik het hoor, de voeding, af en toe wat tikt? Ik heb er 2 weken geleden een Antec TruePower 850W ingezet...Misschien maak ik me druk om niks!?

Fijn weekend nog :thumb:

- MoonTribe

Beste forumleden,

Sinds een paar dagen valt het mij op dat m'n PC af en toe "tikt". Het is niet opvallend en klinkt opzich heel zacht, maar nu ik het weet ga ik me er toch op focussen. Ik heb me kast even open gehaald toen me PC draaide en het tik-geluid lijkt uit m'n voeding te komen (als ik het zo hoor, tenminste).

Is het normaal dat de, zoals ik het hoor, de voeding, af en toe wat tikt? Ik heb er 2 weken geleden een Antec TruePower 850W ingezet...Misschien maak ik me druk om niks!?

Fijn weekend nog :thumb:

- MoonTribe

weet je zeker dat niet je hardeschijf naar de knoppe is?

Dat is ook het eerste wat ik dacht, maar het geluid komt echt niet bij me hardeschijf vandaan...

De tikjes zijn heel zacht en onregelmatig.

t is raar er is ook niks over op google te vinden k zou er mee trug gaan naar de winkel
en ik zou ff kijken of je ventilator niet vast zit

een geschakelde voeding zoals in je pc mag niet tikken, het tikken is meestal de voorbode van een defect en vaak het enige wat een voeding nog doet wanneer ze om zeep is... Indien het effectief je voeding is dit tikt, verwonderd het mij dat je pc nog werkt...

@koelkast17: bedankt voor je reply, zal ik zeker even doen.

een geschakelde voeding zoals in je pc mag niet tikken, het tikken is meestal de voorbode van een defect en vaak het enige wat een voeding nog doet wanneer ze om zeep is... Indien het effectief je voeding is dit tikt, verwonderd het mij dat je pc nog werkt...

Naja, misschien heb ik het mis, dat kan. Echter, als ik de kast open heb, dan lijkt het getik toch echt bij de voeding vandaan te komen, maar misschien heb ik het mis. Ik denk dat bij de meeste mensen het getik niet eens zou opvallen, maar nu ik het weet ga ik er op letten en dan valt het wel op.

Voorderest draait me PC zeer stabiel. Ook de temperatuur in de PC is geheel oké.

Ik heb nog even goed geluisterd en zo te horen zit het getik bij de fan van de voeding... Misschien dat het de hele tijd net iets raakt!?

Ik heb nog even goed geluisterd en zo te horen zit het getik bij de fan van de voeding... Misschien dat het de hele tijd net iets raakt!?

Van een kwaliteitsmerk als Antec mag je wel verwachten dat de spullen goed werken, en een tikkende voeding doet dat duidelijk niet.. Om laten ruilen voor je voeding het begeeft zou ik zeggen.

Van een kwaliteitsmerk als Antec mag je wel verwachten dat de spullen goed werken, en een tikkende voeding doet dat duidelijk niet.. Om laten ruilen voor je voeding het begeeft zou ik zeggen.

Helemaal mee eens :thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan