pc traag na schone installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

leo1972

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2013
Berichten
14
Hallo,

Na een schone installatie is mijn pc super traag geworden. Ik merk dit met name als ik meer vraag. Bijv downloaden gaat normaal makkelijk met 50-60 mbit en nu haal ik net de 7 ? Op de andere pc in huis,hetzelfde downloaden gaat wel met normale snelheid. Heb al een 2e schone installatie gedaan, probleem blijft hetzelfde.
Het is een Asus P5K/EPU moederbord met een OCZ Vertex 2 harde schijf, heb aan de instellingen verder niets veranderd en hiervoor draaide dit goed.
Heeft iemand een idee, want ik weet het niet meer, zie vast iets over het hoofd ?

bedankt !
 
Hoi,

ook alle drivers geinstalleerd zoals van moederbord videokaart etc?
 
Volgens mij wel, bij apparaat beheer is ook alles keurig zoals het hoort
 
Hoi,

Dat zullen de driver van windows zelf zijn probeer de driver van het moederbord zelf eens etc.
 
Zou toch even de intel driver checker er overheen halen. Klinkt inderdaad als een BUS probleem.
 
Heb de drivers van de website van asus gehaald, net intel checker gedaan, zegt bij intel chipset, this version is valid.
 
Kijk eens in apparaatbeheer met bij beeld verborgen apparaten weergeven of er uitroeptekens staan.
Ook kun je via zoeken en evenvwr.msc bij systeem kijken of er problemen zijn.
 
Geen probleem in apparaatbeheer ook niet bij verborgen, dat over via zoeken moet je even uitleggen
 
dat nam ik aan, maar als ik dat intoets bij zoeken vind hij niks

ligt niet aan internet, speedtest is oke
 
weet niet zo goed waar ik naar moet kijken, valt wel op dat er een hoop fouten worden aangegeven en dat het aantal van zowel de afgelopen 24 uur (schone installatie) en 7 dagen (waarschijnlijk de vorige schone installatie) hetzelfde zijn.
 
Na een schone installatie is de info van de vorige weg, vraag mij dan af wat je dan met een schone installatie bedoeld, wel de partitie eerst geformateerd?
 
heb de partitie verwijderd en toen windows opnieuw geinstaleerd, zou dat het probleem kunnen zijn ?
 
denk niet dat ie vanzelf sneller wordt, ga maar weer opnieuw installeren vanavond
 
Dacht dat je het net had gedaan maar dat was dus ervoor.

Vermoedelijk toch de combinatie bios instellingen en drivers voor dat bord, zou kijken welke 3e party onderdelen op dat bord zitten, zoals die voor de lan, Altheros meen ik en voor de audio, Marvel IDE driver (indien een ide apparaat in gebruik) en Intel chipset, en die drivers gebruiken, die van Asus zullen miss. wat verouderd zijn, op zich geen probleem maar hier miss wel.

Heb dat bord zelf gehad en draaide altijd als een zonnetje, overigens wel met de drivers van de fabrikanten zelf en XP, zoonlief heeft hem nu en werkt nog steeds prima.
 
nee dat was zoals ik hem opnieuw geïnstalleerd had, heb nu de ssd eruit gelaten en probeer installatie op een sata eens kijken wat ie dan doet, ssd staat volledig opnieuw te formateren.

Andere harde schijf lukte niet.
SSD helemaal opnieuw geformatteerd en schone installatie. Probleem blijft.
SSD draait op microsoft driver (eerder al marvell geprobeerd). Intel chipset driver, andere Lan driver.
Speedtest 60 mbit, Windows score ook oke, nergens foutmeldingen.
Modem gereset, andere kabel geprobeerd en rechtstreeks op modem.
Download nog steeds 7 mbit, andere pc in huis draait prima.

Ik heb echt geen idee ???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Virusscanner? andere actieve beveligingssoftware? Waarschijnlijk niet bij een schone installatie.. Probeer anders eens een linux bootcd / dvd. dan kun je in ieder geval een hardwareprobleem uitsluiten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan