pc traag

• Onderwerp starter Onderwerp starter kalm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kalm

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2004
Hallo helpers, mijn pc is de laatste tijd erg traag.
Windows live gaat erg traag open,
mijn brouwsers zijn erg traag, als ik de pc wil afsluiten: dan moet ik erg lang wachten voordat de pc uit gaat.

Ik heb Mbam, Superantispyware, Norton antivirus al laten draaien, zonder resultaat.
Ik denk zelf aan heckers.
Weet iemand wat ik kan doen?
Alvast bedankt groetjes KLM

Misschien kun je de specificaties van je pc toevoegen?

Hiervoor bestaan freeware programma's, bijvoorbeeld CPU-Z.

Laat eens een uitgebreide schijfcontrole draaien (via eigenschappen van de partities).

Een virusscanner kan zichzelf een hoofdrol toebedelen. AVG vindt ik hier een voorbeeld van, probeer dan AVAST!. Vaak wordt een trage PC veroorzaakt door Indexeren - Windows indexeert de schijven voor snellere zoekopdrachten, dit kan je uitschakelen door rechtsklikken op de schijven in Verkenner en bij Eigenschappen. Ook programma's kunnen indexeren en bijvoorbeeld constant proberen nieuwe afbeeldingen te vinden. Schakel ook het automatisch updaten uit, Ook automatische updates van Windows kunnen voor problemen zorgen. Het is mogelijk om diverse ongewenste achtergrondprocessen te vinden met de opdracht MSCONFIG bij Uitvoeren te geven en dan op het tabblad Opstarten te kijken - wel zul je vaak nog moeten googelen naar de betekenis van de namen in de lijst. Voor om Windows de eigen beveiligde systeembestanden te laten controleren de opdracht SFC /SCANNOW geven, als er iets niet meer origineel is moet je de Windows cd kunnen ingeven. Zorg ervoor dat er vrije ruimte is en de schijven zijn gedefragmenteerd, dat laatste moet twee maal per jaar bij intensief gebruik en duurt enkele uren als je dat nooit doet. Tenslotte kan er een geheugen tekort ontstaan zijn omdat je steeds meer toevoegt. Beter dan het geheugen uitbreiden werkt dan het plaatsen van een goede grafische kaart. Bedenk dan dat het systeemgeheugen het grafische geheugen laat voorgaan. Meer grafisch geheugen betekent dus minder voor Windows, bij normaal 32 bits Windows. :eek:

*knip*

Laatst bewerkt door een moderator:
@Windowsfaq,

Wanneer leer je nu eindelijk eens te stoppen, met alles van Microsoft te adviseren, als men een probleem met wat anders heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan