PC trager dan aangegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajaxries

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2009
Berichten
29
Hallo,

Sinds een jaar heb ik een redelijke pc die de games van dit moment zonder moeite moeten kunnen draaien. Alleen doet mijn pc dit helemaal niet. De games haperen, terwijl ze eigenlijk twee keer op dezelfde tijd moeten draaien. Ik denk dat er een probleem zit in mijn geheugen, maar ik ben niet technisch genoeg om dit probleem op te lossen. Ik zat er al aan te denken om mijn pc volledig te formatteren. Iemand nog andere suggesties?

groetjes Richard
 
Geef eens wat systeem specificaties zoals cpu en videokaart?
 
Plaats de specificaties van je pc eens.
Douwload bijv. een progje als Speccy hiervoor: http://www.piriform.com/speccy
Kopieer hetgeen je onder Summary ziet staan eens hier.
Dan hebben we een indruk van de capaciteiten van je pc.

Geef ook eens enkele voorbeekden van Games die je wilt spelen en waarbij je die traagheid ervaart.

Dan alles is hardware.

Het kan ook in de software zitten.
Denk aan malware, verspreide bestanden, volle schijf, onnodige toepassingen die mee opstarten etc.

Eerst maar eens een kijkje in de "keuken".
 
oke hier zijn de specificaties:
Operating System
MS Windows 7 Home Premium 64-bit
CPU
Intel Pentium E6500 @ 2.93GHz 51 °C
Wolfdale 45nm Technology
RAM
4,00 GB Dual-Channel DDR2 @ 399MHz (6-6-6-18)
Motherboard
Acer EG43M (CPU 1) 59 °C
Graphics
P235H (1920x1080@59Hz)
ATI Radeon HD 4650 (Sapphire/PCPartner) 85 °C
Hard Drives
977GB Seagate ST31000528AS (RAID) 39 °C
Optical Drives
HL-DT-ST BDDVDRW CH10N
ELBY CLONEDRIVE SCSI CdRom Device
MagicISO Virtual DVD-ROM0000
Audio
Realtek High Definition Audio

Als voorbeeld Sonic & Sega All star racing met graphics op Medium moet kunnen. Maar dit werkt haperend en slecht.

Is er ook een programmaatje die je open programma's controleert?
 
oke ik zal proberen om zo goed mogelijk antwoord te geven op de bovengenoemde

vragen:
- (virus controleren) ja, heb zelf Mcafee Internet Security en Panda Cloud. Draaien minimaal eens in de week. Ben niet zo heel tevreden over Mcafee.
- (malware) nee, zal ik meteen proberen.
- (open staan)geen idee of er nog andere programma's open staan. Er staan geen downloadprogramma's open, maar wel allerlei andere programma's zoals bijvoorbeeld kodak easy share.
- (updates)Alle updates worden automatisch bijgewerkt. Ook de nieuwe updates meteen geïnstalleerd van alle gebruikte software.
- (cleaner) Heb wel eens ervaring met uniblue. Denk dat ik deze cleaner maar eens uit ga proberen.

Bedankt voor jullie reacties en ik zal het allemaal uit proberen.
 
Oeps! Ik ken Panda Cloud niet goed genoeg.
Lees ik nu dat je 2 ANTIVIRUSPROGRAMMA'S hebt geïnstalleerd?
Dat kan NOOiT.
Wat virus en Firewall betreft kan er maar een programma de baas zijn.

Verwijder panada cloud eens en kijk eens hoe het daan gaat.
 
Panda Cloud staat goed aangeschreven als gratis virus contoler. McAfee is betaald, maar aangezien ik deze niet zelf op de pc heb gezet heb ik geen idee of het een viruscontroler is.
Mijn vraag: is mcafee internet security echt een virus controler?
 
oke, nu ben ik in taakbeheer gaan kijken en ben ik erachter gekomen dat er een heel hoog aantal van het procesgeheugen verloren gaat aan niet-actieve processen. Hoe kan je dit aantal verminderen? Ook zal ik Panda Cloud van mijn computer halen.
 
Ik ga er wel vanuit dat je McAfee Internet Security een geldig abo heeft.
Dit i.v.m. bijwerken van de definities en de updates.

Dan zal je systeem moeten optimaliseren.
Maar dan moet je wel weten wat je doet en wat alle processen inhouden.
Zie: http://www.schoonepc.nl/windows7/windows7_services_optimaliseren.html

Maar een systeem als het jouwe met 4 gb geheugen heeft dat echt niet nodig.
Ik zie daar vaker meer ellende van komen dan voordeel.
 
Laatst bewerkt:
ja ik heb een update voor mcafee.
Ook ben ik op dit moment bezig met malware scannen. Is nu al een uur bezig, nog maar 1 bestand geïnfecteerd.
Ook zal ik maar niet gaan rommelen aan de optimalisatie van mijn systeem. Maakt het eigenlijk nog uit wat voor cijfer je processor krijgt? Dit staat in de configuraties. Het is namelijk maar een 5.6
 
Hoi....

Wat mij opvalt zijn je hoge themps.Vooral die bij je videokaart(85graden).Waarmee en wanneer zij deze gemeten??
 
deze middag, bij normaal gebruik. Geen idee waarom de temperaturen zo hoog opgelopen zijn?? Is hier iets aan te doen?
 
Waar meet jij mee??Wil eerst wel eens weten of die themps goed zijn.Zo ja...dan is bij normaal gebruik 85 graden veels te hoog en zou dat wel eens je probleem kunnen zijn.
En dan zal je van binnen de boel eens moeten gaan ontstoffen.
 
met het eerder genoemde programma: Speccy
Ik zal vandaag nog wel even kijken hoe de binnenkant eruit ziet.
 
De temperaturen zijn bij beide programma's gelijk. Ik zal dus inderdaad controleren op stof.
 
oke na het stofzuigen vallen de temperaturen nu iets lager uit. Meteen maar fifa 11 op medium stand uitgeprobeerd. Spel startte goed, maar naarmate het programma open stond begon het spel steeds meer te haperen. Hoe kan zoiets nou weer gebeuren?
 
Het toppunt is bereikt, de computer werkt in zijn geheel niet meer. Na een vakantie van 2 weken hebben we de computer opgestart en hebben we op firefox enkele pagina's bekeken toen plots de computer zomaar op een blauw scherm terechtkwam. De computer bleek hier te komen om verdere schade te voorkomen, maar nu wilt hij helemaal niet meer opstarten. Bij het aanzetten van de computer maakt de processor enkele schelle pieptonen. Is dit geval nog te redden of kan ik beter mijn harde schijf op een andere computer leeg gaan maken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan