PC tript Hem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drowzz

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2010
Hallo,
Sinds vandaag doet mijn pc vreemd...
gisteren heeft hij de hele dag gedraait met dezelfde configuratie als hij nu heeft,
En vandaag opeens doet hij vreemd.
De pc start op, laad al mijn programma's (Skype,Msn,Daemon tools etc.)
Dan staat alles ervoor en dan is het opeens Ploep
Net of je de schakelaar van de voeding overhaalt.
Wat zou hier het probleem van kunnen zijn?
Mijn pc specs ongeveer uit me hoofd:

Code:
AMD Phentom x4 2.6 GHZ
XFX 5850 1GB 
8 GB DDR2 800 MHZ
1 TB Hdd WD geval..
650 W Voeding..

Zoals al gezegd voorheen deed hij het gewoon hiermee
Alvast bedankt :thumb:

Klinkt als een warmte probleem. PC gaat aan, warmt op, wordt te warm en zegt Ploep.

Wellicht dat het goed stofvrij maken aan de binnenkant helpt

Ron

Ja zoiets dacht ik ook aan,
maar er zitten 5 Cooling Fans in me pc,
Dus het word wel gekoeld..
Ik heb de zijkant er nu af, en dan doet ie het zelfde... Als de zijkant er af is zou hij toch genoeg lucht moeten krijgen?

Drowzz

Hmm ik zal hem straks even schoonmaken ;)
Ik laat nog van me horen, EVT andere tips zijn altijd welkom.
Drowzz

Het zal meer gaan om de koeling van je CPU, maak die eens goed stofvrij

Cpu koeler scoongemaakt, heb hem 10:50 opgestart... 10:53 knalt ie weer uit.. Andere opties?:$

Het hele koelblok, of alleen de fan?

En check je temperaturen eens, dan weet je meer

CPU Koeler los gemaakt met de hendel, als ik hem dan beweeg voelt het of ie kleverig vast zit... dus ik heb hem er nog niet hellemaal afgehaald..
kan hem kleine stukje rond draaien zeg maar, maar het kleeft zeg maar...

Bios is het meest betrouwbaar ja, maar geeft wel enkele graden lager aan, omdat de pc dan nog niet echt lang werkt en opgestart is.

Download ook PC Wizard, en dan de ZIP versie, die geen installatie nodig heeft.
Uitpakken op USB stick. Dan kun je zonder installeren vanaf de stick het programma opstarten, dat geeft je misschien net genoeg tijd om onder het knopje Sensors, je temperaturen uit te lezen...

http://www.cpuid.com/softwares/pc-wizard.html

CPU Koeler los gemaakt met de hendel, als ik hem dan beweeg voelt het of ie kleverig vast zit... dus ik heb hem er nog niet hellemaal afgehaald..
kan hem kleine stukje rond draaien zeg maar, maar het kleeft zeg maar...

Dat komt door de koelpasta...

Nu ben je wel verplicht de koeler helemaal te verwijderen, oude koelpasta helemaal te verwijderen van zowel koeler als processor, nieuwe koelpasta aan te brengen en de koeler weer goed te monteren.

hmm heb em er weer opgedrukt en weer vast gemaakt..
wat kan er nu gebeuren dan?

ow, Hmm pc blijft nu wel langer draaien dan voorheen? Hij draait nu al goed 6 minuten en zonet maar 3... hoe kan dat dan?:$

de amd phenom x4 alle 4 cores zijn 68.5 graden... de GPU is 43 graden en de hdd is 23 graden.. meer weten?

Die cores zijn erg heet. Als je nu de kast dicht doet heb je kans dat het weer misgaat. Of als je echt de cores gaat belasten. Koeler eraf halen, oppervlak voorzichtig schoonmaken, koelpasta erop en Drowzz kan weer goed aan de gang

Kijk ook hier eens.

Ron

Laatst bewerkt:
Probleem is dus ik weet niet hoe ik koelpasta aan breng... zit er ook koelpasta op de processor zelf dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan