PC > TV > Home Cinema

Status
Niet open voor verdere reacties.

jarnoajax

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
Berichten
7
Hallo,

Ik zie hier veel vragen over TV aansluiten op home cinema en TV op PC etc, maar geen 1 die eigenlijk op mijn vraag lijkt. Dus bij deze:

Ik heb net een nieuwe TV gekocht. Een Samsung UE40D5000PWXXN.
http://tweakers.net/pricewatch/280481/samsung-ue40d5000.html#tab:info

Nu heb ik zelf een Radeon HD5830 in mijn PC hangen met 2 HDMI aansluitingen etc. Allemaal aangesloten op mijn tv en het werkt prima. Krijg goed en helder beeld en geluid op de TV is prima.

Nu wil ik een home cinema aansluiten op de TV zodat ik mijn blu ray films op mijn PC kan aanzetten met HD beeld op mijn TV en HD sound van de cinema. Is dit mogelijk? En zo ja zou een uitleg zeer welkom zijn

Groeten Jarno
 
Heb je al een home-theatre set?
Heel vaak heeft je TV ook nog een (digitale) geluids output.
MOcht het niet lukken kun je nog altijd de jack van je laptop gebruiken (maar ik zal toch vanaf de TV gaan)

Mvg, Bluetooth
 
Ik heb nog geen theater set gekocht, omdat ik eerst zeker wil weten of het werkt. Mijn tv heeft een 1 digitale (optische) uitgang, maar volgens mij is dat voor direct in mijn pc. In principe komen de PC en de theatre set niet met elkaar in aanraking. De tv is de tussenpost zeg maar. Beetje dit schema Home Cinema >>> TV <<<< PC. Nu is het wel zo dat mijn audio en beeld via mijn pc(hdmi) naar de tv worden gebracht dus eigenlijk moet ik een home cinema system hebben die de sound uit de HDMI vanuit de pc direct gebruikt als digital sound en zo kan afspelen op bijvoorbeeld een 7.1 of 5.1 systeem
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan