PC uit domein verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ewoud6012

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2008
Berichten
55
Goedenavond,

Voorheen waren er een stuk of 15 Windows XP pc's op een server aangesloten, inmiddels is alles vervangen.

Echter als ik nu inlog op zo'n oude pc die niet meer is aangesloten op de oude server, kan ik nog wel inloggen op het domein en de bestanden zien die ik destijds op die server heb opgeslagen.

Graag zou ik de pc leeg willen maken, tenminste ontdoen van de bestanden afkomstig van de server.
Ik dacht eerst gewoon als administrator in te loggen op de pc zelf, door daar de werkgroep naam te wijzigen. Echter blijven alle mappen dan nog wel staan, met bestanden erin en moet ik alles alsnog handmatig verwijderen.

Moet ik dit allemaal handmatig doen, of is er een efficiëntere manier?

Alvast hartelijk dank.
 
Die mappen blijven altijd staan, die hebben namelijk niets met het oude domein te maken.
 
Het zal gaan om de mappen van de domein gebruikers. Die zullen inderdaad niet verdwijnen bij het wijzigen of elimineren van een domein.
Gelukkig niet zou ik bijna zeggen.
Je zult ze handmatig moeten verwijderen.
Zorg er wel voor dat je een lokaal administrator account hebt voordat je het domein uitschakeld op zo'n PC.
Je zou de eerste niet zijn die dat vergeet.
 
Laatst bewerkt:
Zou ook kunnen dat offline-bestanden aanstaat. Wordt overigens, normaal gesproken, alleen op laptops gebruikt.
Indien het hier niet over offline-bestanden gaat, dan zal het verhaal van edmoor gelden. (dus C:\Documents and Settings\<domeingebruikersaccountnaam> mappen.)

Tijs.
 
Allen hartelijk dank voor de reacties.
Dan ga ik maar door met het handmatig verwijderen van alle bestanden.
 
Zal ook kunnen via sysdm.cpl, tabblad Geavanceerd, knop Gebruikersprofielen.

Kijk maar of je daar alles mee wegkrijgt van de (ooit) domeinprofielen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan