pc uit netwerk halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Ik ben voor een kind een pc'tje in orde aan het maken dat in een netwerk (windows family) heeft gedraaid. Ik wil niet opnieuw installeren omdat er programma's opstaan die ze nog wil spelen, maar waar ze geen installatiesoftware van heeft.
Bij het opstarten krijg ik (in het zwarte scherm) vrij veel foutmeldingen, zoals paden die niet gevonden kunnen worden. De PC start verder gewoon op, maar het duurt erg lang. Volgens mij kan ik dat via msconfig in de config.sys of autoexec.bat herstellen, maar ik weet niet hoe. Weet iemand of ik daar standaardregels of zo kan plaatsen zonder dat ik de hele configuratie in de soep gooi?
 
Misschien Windows opnieuw instaleren (gewoon eroverheen instaleren zonder te formateren?)
Zo blijven al je bestanden en applicaties in ieder geval behouden.
 
naar dos omgeving gaan en daar edit autoexec.bat intikken.
daar kan je zien wat ie allemaal opstart.
om te testen kan je dan voor een regel REM zetten, als je dat doet slaat ie die regel de volgende keer dat je opstart over, mocht je die regel wel nodig hebben het woord REM weer verwijderen.

suc 6 Ruud
 
Geplaatst door gamemaster111
naar dos omgeving gaan en daar edit autoexec.bat intikken.
daar kan je zien wat ie allemaal opstart.
om te testen kan je dan voor een regel REM zetten, als je dat doet slaat ie die regel de volgende keer dat je opstart over, mocht je die regel wel nodig hebben het woord REM weer verwijderen.

suc 6 Ruud

ja dat weet ik allemaal. maar dat was niet mijn vraag.
 
Als je windows eroverheen installleert blijven je fouten toch ook bestaan?

@gamemaster111 Ook al plaats je er REM voor, hij wordt er niet sneller door. Hij laat alleen die melding niet meer zien.

Heb je verder geen conflicten in apparaatbeheer? Kun je het account veranderen zodat je beheerder bent?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
Als je windows eroverheen installleert blijven je fouten toch ook bestaan?

@gamemaster111 Ook al plaats je er REM voor, hij wordt er niet sneller door. Hij laat alleen die melding niet meer zien.

Heb je verder geen conflicten in apparaatbeheer? Kun je het account veranderen zodat je beheerder bent?

1. slim tanja, daar had ik nog niet aan gedacht.
2. nee, geen conflicten. ik heb beheerdersrechten
 
Heeft de harde schijf meerdere partities? Als de programma's op bv D staan, dan kun je wel windows opnieuw installeren. Maar daar zul je ook wel aan gedacht hebben.
 
Geplaatst door Tanja1968
Heeft de harde schijf meerdere partities? Als de programma's op bv D staan, dan kun je wel windows opnieuw installeren. Maar daar zul je ook wel aan gedacht hebben.

nee, 1 partitie. is maar een eenvoudig machientje. ik ben echt op zoek naar een soort standaard configuratie voor config.sys en autoexec.
 
Als je eens een register celaner draait? Misschien staan er in het register ook nog verwijzigen die het hele opstart proces vertragen.
 
Probeer eens te draaien zonder autoexec.bat en config.sys. Windows heeft deze files niet nodig. Je kunt eens proberen ze te hernoemen naar *.old.


Han
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan