pc uitgevallen, vreemde lucht

Status
Niet open voor verdere reacties.

vuurturk

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Hallo mensen,
net is mijn pc uitgevallen tijdens t gamen er kwam daarbij een vreemde lucht vrij en na het uitvallen is hij niet meer aan te krijgen.

Kan iemand mij helpen wat dat zou kunnen zijn ?
De lichtjes op mn toetsenbord en usb branden nog wel!

Systeen:
Asrock extreme 6
I7 4790k Niet overclocked
Evga Gtx 780 sc
8 gb ram vengeance
ssd samsung evo 820
seagate hard disk 1 tb

Mvg Thom

Goedemorgen,

Als ik moet gokken zou ik de voeding verdenken ruik daar eens aan of daar de lucht het sterkst is en welke voeding heb je?

Check ook gelijk je stekkerblokken naar je mobo en je videokaart etc. Als je voeding is doorgebrand heb je kans dat daar ook het een en ander niet meer goed is.
Voordat je straks onbedoeld meer schade toebrengt.

Je kan het het beste checken door je pc uit elkaar te halen :).

Als je nog een andere voeding hebt kan je proberen ze te testen en als ze het allemaal correct doen dan gok ik ook op de voeding die een scheet liet...

Je kan echter de 'arrays' van voedingen in de voedingblok allemaal appart verwoesten, welke nog kan aantonen dat de 3.3 en 5 volt nog werkt maar bvb 12v en -12v niet meer... Als je een multimeter hebt kan je dat ook testen...

Hoeveel verbruikt je pc/ hoeveel watt is de PSU?

Hoe oud is de psu?

Laatst bewerkt:
bedankt voor het snelle bericht! Helemaal top, ik heb een 750watt corsair van ongeveer 5/6 jaar oud

Hoi,

Geen slecht merk maar ook deze kunnen defect gaan al eens je neus gebruikt:P

Ik weet niet of dat gerelateerd aan het onderwerp is maar, ik heb de laatste tijd ook last gehad van een evga gtx 780 die tijdens het spelen van zware spellen uitviel.
dan stond er in mijn scherm dat de videokaart crashte en dat deze weer was hersteld!
Ik heb daar alle het hele internet voor afgezocht met de code van mijn eventviewer, de oplossingen die zij opgaven heeft niet geholpen...
Is het dus mogelijk dat dat te maken had met het doodgaan van mijn voeding ?

Mvg, Thom

En terugkomend op de geur, gisteravond rook ik iets vreemds.
ik neem aan dat dan in de ochtend aan de voeding ruiken een beetje te laat is ?

En de brandlucht uit mn voeding is approved!

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan wordt het tijd om een nieuwe voeding aan te schaffen, nu hopen dat die je moederbord niet mee in het graf heeft genomen.
Tipje: Koop een Seasonic M12II EVO 750W. Die is goed en stil :)

Stekker uit die voeding en heel snel wegknikkeren! Vervolgens nieuwe voeding erin en onderdelen 1 voor 1 testen. Dus beginnen met alleen moederbord, 1 reepje ram, SSD/HDD en kijken of dat werkt. Bouw zo de computer steeds verder op om te kijken of er iets stuk is.

Van welk merk is de voeding trouwens? Ik neem aan MS-TECH, Trust? Kortom Chinese troep?

Laatst bewerkt:
En iemand enig idee of dat ook wat te maken kan hebben met t probleem van mijn videokaart?

Hoi,

zie antwoord 5 denk dat je voeding onderweg was om defect te gaan waardoor hij geen vermogen meer kon leveren en dan krijg je rare dingen met een pc.
En waarom zou het te laat zijn om aan de voeding te ruiken geeft misschien toch nog een zekerheid dat het de voeding zeker is, kunnen ook nog onderdelen op moederbord zijn die de lucht in zijn gegaan maar als jij zeker bent dat het de voeding is koop dan een seasonic maar of dat een 750 watt moet zijn betwijfel ik een goede 550 -600 watt doet het ook prima bv deze.

Laatst bewerkt:
in ieder geval bedankt voor de hulp dit is hem geworden! De CORSAIR RM750
op hoop van zege dat mijn moederbord het wel heeft overleefd!

Mvg Thom

Hoi,

Succes met de aankoop ? Waarom de corsair als ik vragen mag

ik weet dat dat een goed merk is, en werd bij reviews op internet hoog beoordeeld.

Hoi,

Oke, maar je hebt nu een stukende Corsair en dan mag hij 5 a 6 jaar oud zijn maar normaal moet dit geen probleem zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan