PC uitschakelen (beveiligen) dmv soort tijdschakelaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Turkishdj

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008

Goedemiddag, heren/dames

Ik zit met een klein pcprobleempje. Allereerst zou ik willen zeggen dat ik dmv de zoekfunctie al een hoop ben tegen gekomen maar niet het gene waar ik naar zocht. (zoals netgranny etc.)

Het probleem is...
We zitten met een pubergeval die maar een beetje niet wil meewerken.:confused: De dochter van een goede kennis zit alleen maar achter de pc spellen te spelen. Af en toe is geen probleem maar de hele middag/avond/nacht word echt te gek. Nou zit ik hier niet te wachten op ouderlijke tips wat wel / wat niet goed is voor een kind maar.;) Ik zoek iets softwarematigs dat de pc 'letterlijk' onbruikmaar maakt tussen in te stellen tijden. We hadden een eenvoudige tijdsschakelaar gebruikt maar die werd al snel ontdekt dus helaas. :confused:

Dus stel dat ik de pc instel van 20.00uur t/m 15.00uur de pc gewoon beveiligd/onbruikbaar is. Tenzij je een wachtwoord of iets dergelijks geeft?

Mochten jullie enige ideeen hebben :) Heel graag,

M.v.g.

S. Ceylan

Wil je dat de pc tussen bepaalde tijd automatisch uit gaat of dat er bepaalde spellen / programma's niet gebruikt kunnen worden?
Want voor beide situaties zijn er programma's te vinden. Maar ook die programma's kunnen ontdekt en uitgeschakeld worden, maar sommige daarvan kun je beveiligen met een zelf in te stellen wachtwoord.

@Modag:

Ik geloof dat de link wat je hebt genoteerd wel een klein beetje voldoet aan mijn vraag. Ik heb nou nog niet de mogelijkheid om het even uit te testen maar het gaat de goede richting op. Ik heb de website goed bekeken en hier kan ik zeker weten al iets mee.

Hartstikke bedankt, :thumb:

@ Michael4446

'Wil je dat de pc tussen bepaalde tijd automatisch uit gaat '
Ja hier gaat het eigenlijk om. Ik wil gewoon dat de pc echt ONBRUIKBAAR voor haar word. Maar stel dat mijn vriend er even op wil dat hij mbv een wachtwoord de pc bruikbaar kan maken is dit ook eventueel mogelijk?

Bedankt voor de snelle reactie :thumb:

Als je gewoon een wachtwoord op de gebruikersaccount zet, en haar het wachtwoord niet geeft, kan ze er niet op. Dan moet je alleen voor haar inloggen als ze er wel achter mag.

Als je gewoon een wachtwoord op de gebruikersaccount zet, en haar het wachtwoord niet geeft, kan ze er niet op. Dan moet je alleen voor haar inloggen als ze er wel achter mag.

bedankt voor je reactie The7thStranger;2227113

Ook ik heb dit kunnen bedenken. Maar dit is niet de oplossing. Mijn goede kennis werkt s'avonds van 6uur tot ???. Dus zei mag er van hem gewoon smiddags + s'avonds op. Dus dit is niet de juiste oplossing.

Wat wil je precies?

Wat ik je kan geven is PC blokkade op X uur.

Eventueel kun je met programma's als DeepFreeze (automatisch afmelden) aan het werk.
Beschik je over XP Pro? Dan kun je een account beperking instellen: deze account mag alleen aangemeld tijd tussen X en X uur. De meest dichte methode.

Wat wil je precies?

Wat ik je kan geven is PC blokkade op X uur.

Eventueel kun je met programma's als DeepFreeze (automatisch afmelden) aan het werk.
Beschik je over XP Pro? Dan kun je een account beperking instellen: deze account mag alleen aangemeld tijd tussen X en X uur. De meest dichte methode.

Dat lijkt me perfect "account beperking" + een in te stellen tijd tussen X en X uur. En ja er is XP.PRO

Hoe pakken we dit aan ? :D ik zie het al zitten ja:thumb:

Ok... Ik ging íets te hard van stapel. XP mag deze functie wel ondersteunen, ik krijg niet gevonden hoe je dit activeert. Op een server is dit zo gepiept.
attachment.php

Ik ben dus verder gaan zoeken. Mijn vermoeden was dat de Shared Computer Toolkit (of Windows SteadyState, zoals het programma tegenwoordig heet) deze mogelijkheid ook biedt. Omdat ik hier niet zeker van was wilde ik dit eerst voor je uitproberen. Toen ik deze wilde installeren bleek het systeem te mauwen over een invalid key. Toen ik deze wilde wijzigen was dit niet mogelijk... Ik heb toen eerst SP II moeten installeren, de key gewijzigd en gezien dat het nog niet werkt.. Ik heb op dit moment even geen mogelijkheden om te testen of dit programma deze functie inderdaad ondersteund.

Kijk zelf even aub en in de tussentijd probeer ik nog ergens iets te regelen :).

Bijlagen

• tijden.png
    tijden.png
    8,4 KB · Weergaven: 183
Laatst bewerkt:
Ok... Ik ging íets te hard van stapel. XP mag deze functie wel ondersteunen, ik krijg niet gevonden hoe je dit activeert. Op een server is dit zo gepiept.
attachment.php

Ik ben dus verder gaan zoeken. Mijn vermoeden was dat de Shared Computer Toolkit (of Windows SteadyState, zoals het programma tegenwoordig heet) deze mogelijkheid ook biedt. Omdat ik hier niet zeker van was wilde ik dit eerst voor je uitproberen. Toen ik deze wilde installeren bleek het systeem te mauwen over een invalid key. Toen ik deze wilde wijzigen was dit niet mogelijk... Ik heb toen eerst SP II moeten installeren, de key gewijzigd en gezien dat het nog niet werkt.. Ik heb op dit moment even geen mogelijkheden om te testen of dit programma deze functie inderdaad ondersteund.

Kijk zelf even aub en in de tussentijd probeer ik nog ergens iets te regelen :).

Hey :)

Ik zal is ff op zoek gaan naar het prog.je "Windows SteadyState" Wat ik me dan ook afvraag is dit ook mogelijk om in te stellen welke account wel/niet toegang bied tot de pc?

We komen verder dus dat gaat goed komen :thumb: thanks (en in afwachting natuurlijk :P )

Neus anders zelf even rond in SteadyState. Veel dingen zijn mogelijk.
attachment.php

Bijlagen

• ss.png
    ss.png
    51,6 KB · Weergaven: 186
Owja: mijn andere methode is een bepaald blokkeercommando om een X tijd uit te laten voeren. Dit is een gewone Windows blokkade dus op basis van wachtwoord. Als het wachtwoord bekend is kan de blokkade opgeheven worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan