pc uitval tijdens format

Status
Niet open voor verdere reacties.

AAley

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2003
Berichten
274
Zoals de titel al duidelijk maakte, is mijn computer door een korte stroompanne uitgevallen toch wel net tijdens het formatteren van een Maxtor 40GB. Deze zat slechts aan 2%, en nu wordt de schijf niet meer herkent in windows. De schijf is slechts een SLAVE dus met windows is niets mis mee. In de Bios staat de schijf maar geen modelnummer of iets, ook geen grootte van de schijf.
Norton partitionmagic, schijfbeheer in windows en killdisk zien de schijf totaal niet. Is deze hierdoor kapot?
De gegevens op dit ding kunnen me niet schelen, zolang deze terug zou werken :thumb:

Mvg
 
Probeer de PC te met een Win98 diskette booten en dan de schijf met fdisk te partitoneren. Als er NTFS op gestaan heeft eerst Non DOS partitie (s) verwijderen.
 
Vandaag plots vind hij de schijf wel en heb ik de partitie verwijderd met die 98 bootdisk. Kon het niet met partitionmagic doen want de pc wou niet opstarten :confused: . De schijf had 2 partities, momenteel werkt de 2de partitie van 10 gb wel. Deze van 30 gb is nog niet geformatteerd en ik vrees dat wanneer ik dit doe de pc zal blokkeren en de schijf weer verloren zal zijn, ik denk aan enkele kapotte sectoren. Is het mogelijk deze te herstellen voordat ik de partitie formatteer (enkel die van 30 gb, die van 10 gb werkt prima)
 
Heb deze dus geformatteerd met partitionmagic, alles ging ok. Echter toen ik er data op kopieerde gaf hij na zo'n 2 gb's een foutmelding en is de schijf terug verdwenen :eek:

Wanneer de schijf terug opduikt verwijder ik de 30 gb en laat deze verwijderd. Ik zal het moeten doen met 10 gb :confused:

Toch bedankt bern@rd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan