pc uitvallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaber

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2004
hallo iedereen,

Als je bezig bent met van alles op je pc en krijgt in een keer geen stroom meer . dus hij valt direkt helemaal uit
wat kunnen de gevolgen zijn ??

ik heb t wel eens mee gemaakt, maar met weinig gevolgen.

Het kan natuurlijk wel gevolgen hebben: Het systeem wordt niet netjes afgesloten dus dat is niet goed.
Dan ligt het ook aan de manier van stroomuitvallen. Een kortsluiting kan juist het voltage bijv verhogen en dus grote schade aanrichten.

Een gewone stroomuitval is dan weer minder gevaarlijk.

Maar je hebt problemen na een stroomstoring??

Of bedoel je met een stroomstoring dat je pc alleen uitvalt (dus een intern probleem in je pc..)???
In dat geval is de kans groot dat je voeding is doorgebrand. Eigenlijk heb je dan dezelfde gevolgen: een gewone uitval is niet zo erg: nieuwe voeding erin en de boel draait weer. Maar de voeding kan er ook met een grote boem mee ophouden. Gevolg kan dan schade aan moederbord, harde schijf en dergelijke zijn.
Dit heb ik 1 keer zelf mee gemaakt. Erg frustrerend.

in sommige gevallen kan XP geheel crashen.
Dit kan denk ik gebeuren als xp net in het register zit te schrijven of zo. Ik heb het zelf wel mee gemaakt dat daardoor tijdens het opstarten er ineens dingen kwijt waren en dat daardoor het systeem niet in XP kwam. Een simpele boot cd deed toen zijn werk om er op te komen maar xp moest opnieuw worden geinstalleerd.

Je kan toch ook je HDD behoorlijk slopen, meestal; gaat het goed, meer eens is je geluk op (bij mij al 2 keer dus :D )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan