PC Upgrade + Een error die misschien aan de hardware ligt

Status
Niet open voor verdere reacties.
die 50 euro baseer je alleen maar op de koelers toch? een beetje stille CPUkoeler (Coolermaster Hyper412S) kost ongeveer 30 euro, dan nog 2 tientjes voor 2 120 mm koelers tbv in/out-take.
En dan hebben we nog geen stille kast ..

''Dan schieten de kosten toch al snel een aardig eindje omhoog, denk aan minimaal 50 euro meer.''

Ik gaf aan minimaal 50 euro meer, hierbij moet je inderdaad uitgaan van een Stille CPU koeler, Er zijn meer opties dan de hyper412S(hoewel deze wel erg goed is, ik denk dat hij met minder het ook wel red.), En 2-3 Stille casefans.

Dan hebben we inderdaad geen stille kast, Daarom gaf ik ook Minimaal 50 euro aan, Omdat een stille kast nog eens 55 euro tot 70 euro extra kost, en het aan de gebruiker is of hij dit wil of niet, Het is leuk maar hij heeft een kast, Die kan ook prima een stuk stiller gemaakt worden door installatie van de juiste fans met cpu koeler.

Ik had nogal haast toen ik dat schreef, Vandaar de korte reactie zonder enige details.

Zou je voor een volledige fluisterstille setup gaan dan kom je uit op : http://azerty.nl/winkelmandje/winke...518615]=1&product[508504]=2&product[555971]=1

Ik kan dit syteem voor je bouwen en installeren+updaten voor een totaal van 500 euro.

je zou het ook bij azerty kunnen bestellen, met korting van het forum kom je dan ook op zoiets uit denk ik.

Ik hoop dat dit je voldoende heeft geinformeerd!

Laatst bewerkt:
als je wil dat je systeem fluister stil is zal je toch moeten denken aan een speciale kast hiervoor, Speciale koelers voor die kast, en een speciale processor koeler.

Dan schieten de kosten toch al snel een aardig eindje omhoog, denk aan minimaal 50 euro meer.

-----
Dan zou je daar dus nog 1x 2gb van hypnix (dezelfde waar en nu 3 van inzitte) kunnen plaatsen om er 8gb van te maken, het limiet van jou moederbord.

Ik raad je gewoon nogmaals aan het hele zootje te vervangen door AMD FX 6300 processor, 8GB Crucial ballistix sport 1600mgz Ram, ASUS M5A78L-M LX3 moederbord, ASUS HD7770-DC-1GD5 videokaart.

Wat blijft er eigenlijk nog over, als ik ook de kast en de koelers vervang?

Ik heb zo zitten denken, als ik een nieuwe PC zou laten bouwen voor maximaal 700 euro, wat kan jij mij dan aanraden. (Met natuurlijk het Streamen/Editen/Gamen/Fluister stil in gedachten)
En dat ik nog ruimte over heb om meer RAM toe te voegen als ik dat eventueel later nog zou willen doen.

Mvg,
Roy

EDIT: Ik had pagina 2 nog niet gezien, het budget is deels omhoog dus misschien kan er nog wat aan worden aangepast, maar zou Windows er ook niet bij moeten?
EDIT 2: Ik heb op dit moment Windows 7 64 bit, ik weet nu niet of Windows 8 beter voor het gamen etc.

Laatst bewerkt:
Natuurlijk kan ik een nieuw systeem voor 700 euro samenstellen, Zelf verkoop ik die natuurlijk ook !
er zit heel erg weinig verschil tussen win 7 en 8 wat betreft games, 8 heeft iets nieuwere driver opties met sommige moederborden maar als we realistisch gaan kijken met jou budget heb je 0 reden om 8 erop te zetten. Gewoon bij jou win7 64 bit blijve dus !

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[555977]=1&product[258095]=1&product[9448]=1

Dat is wat ik voor je kan bouwen voor 700 euro, inclusief assemblage installatie van windows, alle drivers en updates.

ook heb je nog ruimte over voor extra ram later met dat systeem, Krijg je gratis battlefield 4 erbij en kun je eventueel upgraden naar crossfire met een 2e r9 270x in de toekomst mocht je dat graag willen. (voor een meerprijs van 35 euro krijg je de 8320 FX van AMD ipv de 6300)

Mvg M-PC's

Natuurlijk kan ik een nieuw systeem voor 700 euro samenstellen, Zelf verkoop ik die natuurlijk ook !
er zit heel erg weinig verschil tussen win 7 en 8 wat betreft games, 8 heeft iets nieuwere driver opties met sommige moederborden maar als we realistisch gaan kijken met jou budget heb je 0 reden om 8 erop te zetten. Gewoon bij jou win7 64 bit blijve dus !

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[555977]=1&product[258095]=1&product[9448]=1

Dat is wat ik voor je kan bouwen voor 700 euro, inclusief assemblage installatie van windows, alle drivers en updates.

ook heb je nog ruimte over voor extra ram later met dat systeem, Krijg je gratis battlefield 4 erbij en kun je eventueel upgraden naar crossfire met een 2e r9 270x in de toekomst mocht je dat graag willen. (voor een meerprijs van 35 euro krijg je de 8320 FX van AMD ipv de 6300)

Mvg M-PC's

Oke klinkt goed, ik zie dat er 2 Silent Wings bij zitten is dit een foutje of hoort dat zo?
Ik heb dus Windows 7 op dit moment, ik weet niet of het normaal is dat je ook een Licensie erbij krijgt wanneer je een computer aanschaft, zodat je die ook op een andere computer kan gebruiken?

En ik snap het verhaal niet helemaal, de Azerty-link is als ik het laat doen door hun?
En de 700 euro prijs is als ik het door jouw laat doen of bedoel je dat je zelf ook PC's verkoopt die al samen zijn gesteld voor ong. dezelfde prijs?

Mvg,
Roy

Laatst bewerkt:
jij wou een fluisterstille machine en die silent wings fans zijn de stilste op de markt. wat er voor zorgt dat je meer airflow hebt en je fans dus op lagere RPM kunnen draaien, en dus bijna geen geluid produceren.

Er viel me net wel op dat ik een klein foutje had gemaakt , het moederbord is atx en past niet in die kast(kast ondersteunt alleen uatx, Ipv de cooler master 352 word het dus een 452, die is 15 euro duurder, dus dan word het totaal 715 euro.

Wat betreft windows 7 hangt et er vanaf welke versie je hebt, Ik neem aan dat je een DVD hebt met product code, in dat geval kun je die gewoon op je nieuwe systeem zetten, mits je deze niet gebruikt voor je oude systeem voor zover ik weet. Mocht dat niet zo wezen dan moeten we dat maar even oplossen.

''En ik snap het verhaal niet helemaal, de Azerty-link is als ik het laat doen door hun?
En de 715* euro prijs is als ik het door jouw laat doen of bedoel je dat je zelf ook PC's verkoopt die al samen zijn gesteld voor ong. dezelfde prijs?''

Die link is inderdaad als je het systeem laat doen door hun (al heb ik wel assemblage met windows gekozen aangezien ik dit ook voor je zou doen, ookal zit er geen windows bij dat systeem)

en 715* euro is als je precies dat systeem door mij zou laten doen, Ik heb dus een eigen bedrijf hiervoor en bouw specifieke systemen gefinetuned voor jou wensen.

Het is dus niet zo dat ik ongeveer die systemen al heb staan, Ik moet specifiek voor jou dat systeem bestellen bij de groothandel en het assembleren.

Het is dus uniek voor jou alleen samengestelt.

hierbij zal je ook gewoon een officiële factuur krijgen, moet je gewoon btw betalen etc net als bij ieder ander bedrijf.

het verschil in prijs zit hem in 2 dingen :

1 ik doe het voor de hobby en dus reken ik een stuk minder en maak ik ook geen winst op individuele onderdelen of massaal inkoop daarvan en heb ik dus geen risico factoren.

2 ik ben een eigen bedrijf, zonder pand, zonder werknemers en dus bijna zonder kosten.

Mocht je dit systeem bij mij willen bestellen dan stel ik voor dat je mij even een e-mail stuurt om de zaken verder af te handelen, hier heeft de rest van het forum verder weinig aan en ik wil ook niet gaan adverteren door mijn e-mail/website hier te gaan posten.
Mvg M-PC's

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan