PC upgrade, hoe zit het met geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esdal14

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2007
Hallo Allemaal!

Gister heb ik mijn pc een upgrade gegeven, ik heb mijn oude 775 Q9550 vervangen door een I7 930 processor.
Nu is de vraag, ik had in mijn vorige setup 2x 4GB Kingston HyperX geheugen (1333).

Nu heb ik gister een Asus Rampage II Extreme gekocht met een I7 930 en 3x 2GB Corsair Dominator (1600).

Is de laatste optie beter dan mijn oude 8GB Kingston geheugen?
Mijn huidige moederbord heeft 6 RAM sloten i.p.v. 4.

Ik snap het allemaal niet zo goed, kan ik beter mijn kingston erin zetten of dit Corsair geheugen?

Alvast bedankt! :thumb:

Voor je iets nieuwere set, op socket 1366, kan je gebruik maken van triple channel voor je geheugen. Geheugensetjes voor dit platform zijn dan ook altijd uitgebracht in setjes van 3 modules.

In principe kan je gewoon al het geheugen bij elkaar plaatsen, maar dan draai je enkel single channel. Op zich geen ramp, want meestal is dit ruim voldoende qua snelheid en heb je meestal meer profijt van meer geheugen dan een hogere snelheid van je geheugen.

Mocht je wel volle bak op triple channel willen draaien, dan adviseer ik je de 2x8GB te verkopen en er 3x2 of 3x4GB voor in de plaats te kopen ;)

Bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp, dan kan ik mijn oude Kingston samen met het Corsair geheugen gebruiken? Dat zou helemaal mooi zijn. Die Corsair is inderdaad een set van 3. Maakt het verschil van geheugen snelheid dan niet uit voor de werking?

Nee, de modules zullen dan gaan werken op de snelheid van de langzaamste module.

Zoals ik al had gezegd: vaak geeft meer geheugen een hogere performance dan minder geheugen met een hogere snelheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan