Pc upgrade naar 64 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

daniel92

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2007
goede avond,,

ik had een klein vraagje.

ik wil mijn computer upgraden naar 64 bit om windows 7 te kunnen instaleren.

nu is mijn vraag welke hardware zou ik moeten vervangen daarvoor en heeft iemand een sugestie welk merk/type ?

ik hoor het graag van jullie.

Laatst bewerkt:
Budget - Rond de 100 euro
Doel - Het klaarmaken voor windows 7 64 bit home premium versie
Hoe belangrijk is stilte? - Enigszins belangrijk
Assemblage - Ligt eraan of het zelf makkelijk te doen is.
Opties: Windows 7 64 Bit versie

mijn systeem op dit moment ( globaal )

-Intel Pentium (R) 4 CPU 3.00GHz
-Kloksnelheid 3.00GHz 1,00 GB
-Asus P4P800-E motherboard
-Radeon X1950 Pro
-Maxtor S-ata 150 GB harde schrijf

Windows XP home edition
Versie 2002
Service pack 3

Mochten er nog dingen ontbreken hoor ik het graag.

@vliegtuigfan:Heeft geen zin in dit geval om die scan te draaien.

@daniel92: Waarom zou je naar een 64b versie willen??EDIT:laat maar...je had een 64b aangeschaft.
Voor 100 euro kan je niet je gehele systeem aanpassen.

Laatst bewerkt:
Ik vraag me toch wel een beetje af. 64-bit geeft toch niet zoveel meer voordelen dan dat het meer dan 3gig ram kan lezen? Dus zou hij niet genoeg hebben aan 4gb intern geheugen? Al weet ik niet precies wat voor geheugen daar ingaat, maar ik gok op ddr2? 3.0Ghz processor is sowieso genoeg voor windows 7. Aan het systeem te zien, zal hij ook geen hevige gamer zijn, dus alleen een interne geheugen upgrade zou toch genoeg moeten zijn?

Gezien het andere topic had de ts al w7 64b aangeschaft.
Hoeveelheid huidige geheugen is 1gb zoals aangegeven en gezien het verdere systeem zal dit ZEKER ddr1 zijn.Mobo staat gegeven.Zijn eigenlijk maar een paar mogelijkheden.Of een hele goede vervanging...maar dat redt je niet met 100 euro
of...lekker bij xp blijven.
Alleen ram verhogen heeft ook geen zin want die 64b versie kan niet op die P4.

Laatst bewerkt:
Ik wil nog iets toevoegen aan dit topic.....

Je wilt/moet dus een upgrade/vervanging doen die je een paar honderd euro zal gaan kosten.(want ook je huidige videokaart kan je dan niets meer mee.Behoudens verder de 4250onboard is voorstel van Whitty)
En dat voor een w7 versie van pak hem beet 85 euro.Waarvan primair het enige voordeel is dat die meer als 3.2gb zal kunnen gebruiken.Zelf onderschat je de mogelijkheden met een budget van 100 euro.Terwijl een 32b versie en een reepje extra geheugen(20 euro?)het prima zal doen op die pc.

Ik zie de logica er 123 niet van.....;)

je pc is echt veroudert en zul je bijna hellemaal moeten vervangen, met 100 euro red je het niet...
ga maar sparen zou ik zeggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan