Pc upgrade processor, moederbord en videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

kebabsnor

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2011
Ik wil over een tijdje mijn pc upgraden ik heb nu een intel core tm q6600 2,4ghz een geforce 8800gts videokaart en een P5G41T-M LE moederbord. Nu is mijn vraag ik wil graag een i7 2600 3,4 ghz en een HD 6950*videokaart. Dan moet ik toch ook een ander moederbord kopen eentje die wel i7 ondersteund. En moet ik dan ook nieuw ram geheugen kopen of kan die er wel gewoon in. En dan als laatste stel ik zet er een nieuw moederbord in en een nieuwe processor en videokaart kan dat gewoon of kan ik niet zomaar een ander moederbord erin zetten?

Als je van plan bent een i7 moederbord te nemen dan moet je idd een andere moederbord hebben.
Een Q6600 is een socket 775 voor een i7 2600 heb je een socket 1155 nodig. Hoeveel Watt voeding heb je momenteel in je kast zitten?
Want ik neem aan dat je ook dat waarschijnlijk moet veranderen. Je kunt gewoon een moederbord veranderen in je kast ( je kunt de oude systeem uit je kast halen en nieuwe spullen erin bouwen. Je moet ook nieuwe ram halen idd.

Dus je haalt je oude moederbor/processor/videokaart eruit en plaatst er een nieuwe moederbord/processor/videokaart in en uiteraard nieuwe ram en maybe ook je voeding.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Trouwens ik weet niet wat je wilt doen? Als je wilt gaan gamen kun je maybe beter voor de i5 2500k gaan dan voor de i7 2600.
Scheelt je een beetje geld en kun je evt overclocken.

let er wel op dat een i7 eigenlijk niet nodig is voor het spelen van games dit kan ook prima met een i5 processor
het verschil tussen een i7 en i5 processor is hyperthreading support en dat is iets wat games niet gebruiken waardoor je games net zo goed draaien op een vergelijkbare i5 processor
dit kan je zo 100 euro schelen

Alvast bedankt maar stel ik zet er een i5 in kan ik dan geen moederbord pakken met ddr3 ram geheugen want die heb ik geloof ik hierin zitten ddr3 want dat ondersteund mijn moederbord wel?

En mijn voeding kan max 250 watt

Laatst bewerkt:
Hallo,

Jouw moederbord moet je zowiezo veranderen.
Als jij al ddr3 hebt nu dan zou je hem evt mee kunnen
nemen. Je voeding moet ook veranderd worden
naar iets van 750 watt iets lager kan ook, maar maybe
als je straks nog een videokaart erbij wilt doen ofzo.

Dus i5 2500k processor
Moederbord
Voeding

Dat is wat je nodig hebt kun je ons even laten weten
welke ram je hebt? Staat er wel op.

Ik raad je aan andere geheugens te nemen.
Wegens snelheid enz van je geheugen.
Als je misschien verteld wat je budget ong is,
dat we maybe een pc voor je kunnen adviseren
in dat budget?

En wat je er graag mee wilt doen?

nou kijk deze pc heb ik niet zo heel lang alleen ik ben sinds een tijdje geleden me in pc's gaan verdiepen en heb er nu redelijk wat ervaring mee. Ik neem dan de i5 2500k, de HD 6950 videokaart dan moet ik ook een nieuw moederbord en voeding dus en ook nieuw geheugen ik heb nu 8 gb ram en dat wil ik graag zo houden. ik Zit te denken ik wil rond de 650 uitgeven en dan met wat ik net heb opgenoemd haal ik dat met mijn budget. Ik wil er vooral mee gaan gamen

Hallo,

Voor 650,- kun je wel een leuk systeempje
opzetten volgens mij. Ik zou zo even wat neerzetten
zit momenteel op me telefoon met een uurtje kan
ik wel wat posten als niemand het gedaan heeft.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Dit is wat ik ervan gemaakt heb ( LINK AZERTY )

Het is een beetje over de budget, gezien ik de beste 6950 voor je gekozen heb, maar je kunt budget met 30 euro naar beneden halen,
als je de XFX 6950 neemt, maar deze MSI is beter dan die XFX model. Betere koeling en dergelijke.
Uiteraard persoonlijk denk ik dat je aan 6 GB geheugen genoeg hebt om te gamen dus ook daarop zou je kunnen bezuinigen.

Deze moederbord ziet er goed uit voor z'n prijs.
Uiteraard is het aan jezelf of je het wat vind, of dat je eigen toevoegingen hebt. Soms is het ook handig om sommige dingen via marktplaats te kopen
mits er nog garantie op zit, want dan kun je redelijk wat besparen op de kosten.
Maar volgens mij is wat ik via Azerty aangaf wel een goed systeem. Ik verneem namelijk dat je zelf wel een HDD, Monitor, Kast en dergelijke hebt?
Uiteraard zijn ideeen van andere mede forum leden ook wel handig.

Kijk die link wat ik in mijn post gezet had.
Daar had ik ook de geheugen + voeding toegevoegd.

Kijk voor voeding ergens rond de 650 a 750 watt ( liefst A merk zoals Corsair, Cooler Master, OCZ, Antec )
Ddr 3 geheugen met 1333 mhz of 1600 mhz. Maar in die link die ik gaf heb ik alles voor je gekozen.

De Videokaart
Moederbord
CPU
Geheugen
Voeding
dat was ook rond de 666 euro ofzo?

Als je er 2e hands naar gaat zoeken op marktplaats kijk dan voor 650 a 750 watt voeding ( liefst met garantie )
En een ddr 3 geheugen maar met 1333 mhz of de 1600 mhz ( zou een tientje ofzo schelen )
Om eerlijk te zijn moet je niet naar deze dingen kijken 2e hands aangezien ze in winkel bijna even duur zijn. Enige waar je maybe
echt voordeel uit zou kunnen halen qua kosten op marktplaats is voor de videokaart en maybe cpu en remember altijd 1 halen
met ruime garantie.

als je vragen hebt hoor ik het wel :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan