Pc upgrade voldoende? OPINIE GEVRAAGT!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ultimo13

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
Hai luitjes.

Ik heb sinds kort mijn voeding en kast naar de filistijnen!:mad:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn hardware die ik oorspronkelijk had.

case - APEVIA X-QPACK micro ATX kast 450watt

mobo - ASUS m2a - VM

RAM - Geil Black Dagon 4gig 4stuks 1gig ddr2-800

Processor - AMD ATHLON X2 64bits 5400+ 2.8GH dualcore (niet overgeclockt wel van plan met nieuwe cooler!)

Gfx - Nvidia geforce 9500GT XFX550m - BUDGET CARD die kon net de link leggen tussen performance en quality en dan nog afspelen op duke nukem kwaliteit *sigh!

HDD - 2, 1tje van 250GB, 1tje van 1TB

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De hardware die ik wil / kopen=

Case - Apevia X-Plorer form factor , micro atx/atx - voeding atx

PSU (voeding) - Nexus Technology RX-8500 850 Watt, 20+24 Pins, 80 Plus Rating

mobo - huidige (asus m2a-vm ) als die kapot is vanwege mijn voeding failure - Asus M3N-HT Deluxe/HDMI - deze graag

GFX - Asus Radeon HD 5770 1024 MB - na meer geld graag crossfire plx!!!!

HDD - 1tje van 250gig , 1tje van 1TB

Processor - AMD ATHLON X2 64bits 5400+ 2.8GH dualcore (niet overgeclockt wel van plan met nieuwe cooler!)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Is dit goed zat om tot 2012 (want dan gaan we eraan volgens de maya's :S )
Tenminste de nieuwste games op minimum te lopen?

Ik verwacht rond 2012 een processor en een ram upgrade te doen miss een extra HDD

Ik wil dus van jullie
ja
jullie dus weten of dit bereikbaar is voor mij of dat , ik beter kan wachten op de nvidia gtx 300 serie of w/e ik dan ook moet doen.

Met voorbaat bedankt

MIJ:thumb:

Laatst bewerkt:
wat koop je voor een idioot zware voeding?
Qua prijs valt het dan nog wel mee zie ik. Je zou ook voor deze kunnen gaan:

http://tweakers.net/pricewatch/231191/nexus-tranquillity-rx-8500.html

Hele goede kwaliteit, heel zwaar (je hebt zo'n zware voeding echt niet nodig met jouw systeem) en ook nog stil. Dat is de corsair overigens ook hoor, alleen die is niet modulair.

Ik denk dat je dacht dat jou oude voeding te licht was. Dat is misschien wel zo, maar dat heeft weinig te maken met het stickertje 450 Watt. Het komt meer omdat het een voeding van heel slechte makelij was met ook nog eens zijn kracht op de verkeerde plekken. Een a-merk 250W zal hetzelfde hebben gepresteerd als jouw oude '450W'....

Dankje

zomfg, bedankt voor je snelle reactie!
Mijn oude voeding had ik in principe geen problemen mee omdat ik een virj licht systeem had en deze zware voeding is opdat ik 2 grafische kaarten wil laten draaien en wellicht later nog wil overclocken.

En zodat ik niet in ene weer een nieuwe voeding moet halen.

Hoe ik bij zon idioot zware voeding kom?

www.salland.eu - is een webwinkel voor pc hardware en software dacht ik ook, maar bij het tabje Behuizingen & Voedingen , staat ook een voeding configurator en daar vul ik in

AMD ATHLON X2 64
2x GRAFISCHE KAARTEN ATI RADEON HD5770
2x HDD
en cpu overclock en videokaart overclock

Meningen

Meer meningen en feedback plz!
Marsmannetje nog hartelijk bedankt door u bespaar ik ruim 15 euro!

Uw processor is niet goed genoeg om het emee tot 2012 uit te zingen ik zal meteen een hele upgrade doen als ik u was en een 850watt voeding is nog veel met 700watt red je het makkelijk. Meer dan makkelijk zelfs. Dus als u het tot 2012 wilt redden zult u meer moeten vervangen.

Groetjes,

Meer40

kunt u iets specifieker zijn omtrent het begrip MEER.
Want ik wil liever wel amd blijven gebruiken en quadcore is een optie ja maar voorlopig nog niet

Ja, want de processor zal het liet lang meer halen, want voor fifa10 bijv. heb je momenteel al een dual core 2,4ghz nodig. U kunt nu een videokaart upgrade doen die boven u systeem uitsteekt en een hele zware voeding kopen terwijl het met een A merk voeding van 500 watt makkelijk toekomt. Maar je kunt beter een systeem hebben dat aan elkaar gelijkwaardig is een goede videokaart met een minder processor is niet alles.

Groetjes,

Meer40

Ok, het is meer dat mijn cpu nooit meer dan 80% heeft gelopen en ik van plan ben over te clocken ik waarschijnlijk de 3.25 GH dualcore grens haal ik tevreden ben met 50C of is dt te warm?

Als het 50 graden in load is dan is het goed en moet het geen problemen veroorzaken.

Groetjes,

Meer40

Allerlaatste bericht

OK hartelijk bedankt meer40
Nu nog een vraagje voor u daarna sluit ik dit draadje

Mijn 4 reepjes van 4 gig zijn voldoende?

En is alles voldoende voor windows 7 zwaarste particulier verkrijgbaar, 64 bits?

Dat is meer als voldoende ik draai momteel vista gemakkelijk met 2 gig (1reepje).

Groetjes,

Meer40

Hai luitjes.

Ik heb sinds kort mijn voeding en kast naar de filistijnen!:mad:

Mijn hardware die ik oorspronkelijk had.

mobo - ASUS m2a - VM
Processor - AMD ATHLON X2 64bits 5400+ 2.8GH dualcore
Gfx - Nvidia geforce 9500GT XFX550m - BUDGET CARD die kon net de link leggen tussen performance en quality en dan nog afspelen op duke nukem kwaliteit *sigh!
HDD - 2, 1tje van 250GB, 1tje van 1TB

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De hardware die ik wil / kopen=

PSU (voeding) - Nexus Technology RX-8500 850 Watt, 20+24 Pins, 80 Plus Rating
mobo - huidige (asus m2a-vm ) als die kapot is vanwege mijn voeding failure - Asus M3N-HT Deluxe/HDMI - deze graag
GFX - Asus Radeon HD 5770 1024 MB - na meer geld graag crossfire plx!!!!
HDD - 1tje van 250gig , 1tje van 1TB

Kortom: Je wilt een nieuwe voeding, videokaart, processorkoeler en nieuwe harde schijf.
En indien er nog meer kapot is nog meer.

Dan is het dus nodig dat je dat uitzoekt. Als het geheugen en het moederbord ook kapot zijn, dan is het zeer onverstandig om de processor niet gelijk ook te vervangen.

Kortom: Je wilt een nieuwe voeding, videokaart, processorkoeler en nieuwe harde schijf.
En indien er nog meer kapot is nog meer.

Dan is het dus nodig dat je dat uitzoekt. Als het geheugen en het moederbord ook kapot zijn, dan is het zeer onverstandig om de processor niet gelijk ook te vervangen.

@ marsmannetje

Daar komt het op neer, maar geen nieuwe hdd hoe kom je daarbij als ik dat mag vragen?:o
En ik koop eerst een nieuwe voeding en behuizing i.v.m. defecten nu.

Maar ik neem aan dat mijn mobo het nog gewoon doet.
Aangezien ik mijn voeding heb door gemeten en die bij elke stekker de helft van het voltage maar door gaf en mijn oom (die werkzaam is bij logica ofzoiets) mij daarbij geholpen heeft.

Mijn mobo's ledje brandt wel en dat betekent dat de 24pins aansluiting voldoende stroom doorgeeft daarvoor.
Maar als mijn mobo het signaal krijgt om op te starten doet hij dit niet.
Dat duidt dus op een onvoldoende vermogen om op te starten, kortom voeding naar de PIEP.

En nu ga ik met de nieuwe voeding en behuizing die ik rond begin december aanschaf, testen of mijn mobo+ram+cpu etc, nog werkt.
Anders ga ik idd van alles nieuw kopen en windows opnieuw instaleren.

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan