PC Upgrade voor flinke games

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stinuz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2003
Berichten
1.245
Hey luitjes, ik wil (moet) mijn PC upgraden maar ik heb er niet bijzonder veel verstand van dus ik zou graag willen weten of het allemaal wel gaat werken. Past de videokaart bijv. op het moederbord en is de voeding goed genoeg?

Ik heb nu:
Code:
Behuizing: CoolMaster Centurion 5 Silver ATX
Moederbord: Asus Crosshair nF590SLI
Processor: AMD A64 X2 AM2 3000BOX6000+ 2MB
RAM: 4GB DDR2-667 GEIL
Videokaart: Sapphire Radeon HD2900XT 512MB
Voeding: Zalman ZM600-HP 600W ATX22

Nu weet ik zeker dat er een nieuwe videokaart in moet dus ik heb de ATI Radeon HD4870 X2 2GB uitgekozen. Past deze in mijn huidige PC of zijn er meerdere upgrades nodig?

Indien nodig, wilde ik ook deze bestellen. Maar alleen als dit nodig is om GTA IV fatsoenlijk te kunnen spelen. Als dit met mijn huidige configuratie lukt wens ik de volgende onderdelen weg te laten, ik wil het graag zo goedkoop mogelijk houden.

Processor: Phenom X4 9950 Black Edition (4x 2600 MHz)
Voeding: OCZ ProXStream

En mochten deze upgrades nodig zijn, nogmaals de vraag of het zo in mijn huidige systeem past. Alvast bedankt :thumb:
 
Ik denk dat je beter tot 8 januarie kunt wachten, dan komt de phenom || uit, die zijn 3.0 ghz quad core
 
Ik ga er vanuit dat die niet goedkoop wordt... en dit lijkt mij een goede upgrade, niet? Maar wat ik vooral wilde weten is of het er allemaal zomaar in kan :)

EDIT: Bah, ik lees net dat PCI-e 2.0 kaarten niet werken op een PCI-e 1.0a moederbord, maar wel op een PCI-e 1.1 moederbord, maar ik kan alleen dit vinden over die van mij:
De C51 is 1.0a en MCP55P kan 1.1 zijn, maar de standaard implementatie van MCP55P op nForce 590 SLI moederborden is gecertificeerd 1.0a.

Hoe kan ik vinden welke versie de mijne gebruikt?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga er vanuit dat die niet goedkoop wordt... en dit lijkt mij een goede upgrade, niet? Maar wat ik vooral wilde weten is of het er allemaal zomaar in kan :)

EDIT: Bah, ik lees net dat PCI-e 2.0 kaarten niet werken op een PCI-e 1.0a moederbord, maar wel op een PCI-e 1.1 moederbord, maar ik kan alleen dit vinden over die van mij:
De C51 is 1.0a en MCP55P kan 1.1 zijn, maar de standaard implementatie van MCP55P op nForce 590 SLI moederborden is gecertificeerd 1.0a.

Hoe kan ik vinden welke versie de mijne gebruikt?
Er waren geruchten dat 2.0 kaarten niet goed zouden werken op 1.0-sloten.
Maar in de praktijk blijkt dit heel erg mee te vallen. De meeste problemen zijn er met VIA-chipsets, maar dit komen niet super veel voor.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1241374/5
(lees na het laatste bericht pas de start van het draadje: want een dergelijk bericht heb jij dus gelezen -> paniek voor niets)

Hoe het zit met de HD4870X2 weet ik niet. Ik weet wel dat je een heel goede processor moet hebben wil je deze videokaart goed kunnen gebruiken.
Het heeft weinig zin, schat ik zo in, om op jouw processor (met of zonder upgrade naar Phenom) die videokaart te zetten.
Je zult daar toch minimaal een snelle intel-processor voor nodig hebben.
(of mogelijk de nieuwe phenom 2-processor: maar daar is nog niet zoveel info over...)


http://www.tomshardware.co.uk/chart...=on&prod[2116]=on&prod[2065]=on&prod[2129]=on

Zo slecht is je huidige videokaart dus echt niet. Pas op hogere resoluties worden de andere kaarten echt beter.

Ik hoop dat je zo genoeg info hebt.
 
Ik ben het eens met marsmannetje.

Je hebt niets aan zo'n extreem dure videokaart zonder andere goede hardware die bij die videokaart past (zoals een goede core2duo of core2quad) Ik zou als ik jou was nog even wachten met upgraden, je systeem is helemaal niet verkeerd :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan