pc upgrade voor nieuwe spellen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter chiz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

chiz

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2011
hallo, ik wil graag mijn pc upgrade om de spellen zoals mw 3 en bf 3 te kunne spelen.
Alleen weet ik niet of ik mijn desktop nog genoeg kan upgrade want het is al best een oudje :o

ik heb niet echt een bepaald budget maar wil het met zo min mogelijke middelen doen.

hier de specs :

Moederbord : Asus P5K
Chipset : Intel P31/P35
Processor : Intel Pentium E2180 @ 2000MHz
Fysiek Geheugen : 1024MB (1 x 1024 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 7300 GT
Harde Schijf : Seagate ST3160815AS ATA Device (160GB)
DVD-Rom Station : ASUS DRW-1814BLT
Monitor Type : Samsung SyncMaster - 19 inches
Netwerkkaart : Attansic (Now owned by Atheros) L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Controller
Besturingssysteem : Windows Vista (TM) Home Basic Home Editie 6.00.6001 Service Pack 1 (32-bit)
DirectX : Versie 10.0
Windows Performance Index : 4.5 AAN 5.9

alvast bedankt.

Hallo,
Ik ben niet echt een expert in alles maar ik weet wel
dat je alvast je fysiek geheugen, ram moet upgraden
van 1gb naar 4gb of 8gb.

bedankt voor je antwoord.

even nog een vraagje is het moeilijk om dingen in mijn te upgraden. want als het makkelijk is dan bestel ik de dingetjes zelf en installeer ik ze zelf, alleen als het moeilijk is zal ik ze wel zelf bestellen alleen laten installeren. (ik weet wel wat van computers af alleen dit is echt de eerste keer dat ik mijn pc ga upgrade:D)

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij...

Er komt voor het spelen van die games wel meer bij kijken.
Geheugen mag idd meer,andere cpu en zeer zeker een andere videokaart.

EDIT:En als tegen zit voor die videokaart ook nog een andere voeding.

Laatst bewerkt:
bedankt voor je antwoord.

kan ik ze als ik ze bestel gewoon gelijk aansluiten?

want ik heb al gekeken alleen ik kom zoveel processoren tegen videokaarten.
kan je mij misschien een tip geven welke ik zou kunnen nemen.

alvast bedankt.

Zonder vermelding van budget,of je nieuw of gebruikt wilt halen,wat nu je voeding is is het lastig om een voorstel te doen.

ik heb niet echt een budget, maar had in mijn eerste post al geschreven dat het zo goedkoop mogelijk moet zijn. ik wil gewoon op normaal instellingen de nieuwste spellen kunnen draaien. Ik zou gewoon een indicatie willen weten van welke dingen ik wat nodig moet hebben en welk merk. etc

wat me voeding is weet ik niet op het moment. dus dat zal ik andere keer doorgeven.
want dan moet je toch de pc open schroeven?

edit: is het verstandiger om een gehele nieuwe pc te nemen of kan ik met een paar upgrades weer helemaal mee

ik betwijfel ook of zelfs je cpu wel voldoet, voor battlefield 3 beta zijn de minimum specs voor de cpu: CPU: 2 GHz Dual Core (Intel Core 2 Duo 2.4 GHz or Althon X2 2.7 GHz) or better, bron ea games.

dus alles even op een rijtje:
- processor moet anders
- geheugen moet anders
- videokaart moet anders

ik denk dat al deze aanpassingen rond de 300/400 komen lijkt me of heb ik het fout.

Voor dit syteem zou ik al geen nieuwe cpu kopen maar een zoektocht houden op marktplaats bijv.Ook voor je geheugen zou je daar naartoe kunnen gaan.Videokaart kan second hand maar ook nieuw.

welke type processor en videokaart raden jullie mij aan?

Qua cpu zat ik aan een e8400 te denken.Videokaart second hand een 5770?+wat extra geheugen.
Persoonlijk denk ik dat je niet een te hoge investering(qua budget) moet doen hierin.
Mocht je dit voor een leuk prijsje kunnen scoren dan zal je zekers een stap vooruit doen qua prestaties ten opzichte van het huidige.

oké heel erg bedankt voor de tip om niet teveel meer te investeren:thumb:
Ik komende week nog even rond kijken voor de spullen. Anders gewoon nieuwe pc aanschaffen:)

Bij direct reageren is quoten niet nodig.Gebruik knop:Reageer op vraag ;)

Succes met je zoektocht.Bekijk ook je voeding nog even.

Laatst bewerkt:
Ow sorry haha, dit is echt een goed forum trouwens.
Lekker snel antwoord. Echt super:thumb:

ik kwam toevallig net op marktplaats een Intel® Core™2 Duo Processor E8400 voor 90 euries tegen. Lijkt dit een goede deal. En die video kaart is dit een amd 5770 ?

ik zal zeker nog even laten weten wat het is geworden.

bedankt!
Ik heb net snel een bod gedaan. Alleen dit is toch alleen de de processor en het geheugen?

ik ben nog een leek met monteren, maar als ik dit in huis heb kan ik het dan zo monteren?

Is dit trouwens genoeg om battlefield 3 een beetje normaal te spelen.
(sorry voor mijn misschien beetje rare vragen alleen ik ben er nog niet zo goed in :p)

alvast bedankt,

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan