pc upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepdekrijger

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
hoi,

ik wil graag nieuwe games als flightsimulator X en Oblivion met wat hogere graphics spelen.
Welke videokaart is aan te raden, of zijn er andere dingen zoals vergroting van geheugen?
ik zou rond de 100 Euro uit willen geven aan een kaart, maar ik weet niet of je daarmee een goede kaart kunt krijgen.

ik heb een Intel Pentium 4HT, 3000 MHz (15 x 200)
videokaart: MEDION RADEON 9800XL (128 MB)
geheugen: 512 Mb
3D versneller: ATI radeon 9800 pro

je zou een geforce 7600gs agp kunnen kopen voor rond de 100 euro maar dan nog is de rest te veroudert dat het geen zin heb zoveel geld in jouw pc te steken en raad ik je aan een komplete nieuwe computer aan te schaffen.
dat hoeft trouwens niet eens zo heel duur te zijn want een AMD Athlon 64 3200 heb je al voor 70 euro. +mobo en 1gig ram zal je wel rond de 275 euro kwijt zijn. dan hoef je alleen nog een nieuwe videokaart te hebben en de rest kan je zo over zetten.:thumb:

Hoi !

512 Mb erbij en een goede videokaart doet ook al wonderen hoor !

Greetz,

Harry.

pc upgraden

hoi!

bedankt voor de reacties.

ik denk dat ik om te beginnen een nieuwe videokaart en nieuw geheugen bijplaats, want de kosten worden al snel hoog als ik een nieuwe pc ga bouwen.

is de geforce 7600 ook aan te raden, en hoe weet ik of de kaart op mijn moederbord past?

verder vraag ik me af of de voeding groot genoeg is.

gr. joep

Waarom reageert niemand meer op mijn vraag?

als het onduidelijk is of als er te weinig informatie over mijn pc bij staat, laat het me dan even weten...

Joep

ik zal dan maar reageren.

die voeding of die groot genoeg is zal wel want er is een standaard maat ingestelt voor de breedte en de hoogte maar jij bedoelt waarschijnlijk of hij sterk genoeg is. dat kan ik vanaf hier niet zeggen dan zou je eerst op het stickertje of op een doosje of bonnetje moeten opzoeken hoeveel watt hij is.

zo'n geforve 7600GS slurpt wel stroom dus ik raad wel minstens 400 watt aan.
dan over dat geheugen je kan nu wel een 7600GS er in zetten(raad ik je wel aan als je geen hele nieuwe wil bouwen.) maar ik zou er dan ook minstens 256mb werkgeheugen bij zetten want 512 is net genoeg voor windwos vindt ik. je games zullen wel draaien maar de laad tijden zullen wel langzijn denk ik.

bedankt!

de geforce7600gs lijkt mij ook een goede kaart

ik ga waarschijnlijk de volgende dingen kopen:
Nieuwe voeding
Geforce7600gs
512mb geheugen

als er nog winkels zijn aan te raden hoor ik het graag

ik zou kijke naar een winkel in de buurt zodatjenel terrugkan gaannas eriets ms is

Wat kan ik eigenlijk verwachten als ik deze dingen heb gekocht?

kan ik bv Oblivion of Battlefield2 met de hoogste graphics spelen, of verwacht ik er dan te veel van?

ik vrees dat je dan te veel verwacht, ik heb namelijk een athlon 3200 en ook een 7600gs, maar hij speelt haast alleen lekker bij 1280x1024 met alles op medium en schaduweffecten op low

maar hoeveel werkgeheugen heb jij? dat scheelt ook wel aardig wat. en tja ik wee nie wat je van een intel kan verwachten en het licht natuurlijk ook wel aardig aan de doorvoersnelheden enzo. en niet te vergeten de nieuwste drivers. ik geef je wel een grote kans je gaat er iniedersgeval aardig wat op vooruit.

ik heb vanmiddag een geforce 7600gs en 512mb geheugen gekocht.
maar als ik de nieuwe videokaart er in zet en de computer op wil starten, hoor je een hele hoge toon, en het scherm blijft zwart.

moet ik eerst de drivers installeren ofzo??

nee, dat kan niet je moest eerst de vorige drivers dus van je oude videokaart helemaal verwijderen een keer opnieuw opstarten en vervolgens als je hem weer heb afgesloten de nieuwe videokaart plaatsen.

maar die hooge toon is een typisch toontje voor het volgende.

of je processor zit niet goed (niet logisch neem aan dat je er van afbengebleven)
of je videokaart zit niet goed (duw hem goed door kijk of je kaart een axtra stroom aansluiting gebruikt en sluit die desnoods aan)
of je werkgeheugen zit niet goed (ook goed door duwen)

en de snoods voor de zeker heid clear je je cmos.

door de jumper als hij is afgesloten maar de fans nog na draaien overtezetten. of al het stroom er af en je batarijtje van je moederbord er een poosje uit halen.

ik heb nu het geheugen erbij geplaatst en dat is gelukt.

waar kan ik de drivers vinden van de oude videokaart, want die moet ik dus eerst verwijderen.

iedereen bedankt voor de reacties!

het is gelukt en ik kan nu weer fijn gamen! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan