pc upgrade?

Status
Niet open voor verdere reacties.

koffiekopje

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Hallo, ik wilde graag wat advies van de wijze heren/dames:) hier voor een upgrade van mijn pc.

Het geheugen heb ik al eerder proberen te verhogen naar 1 GB totaal, (512mb plaatje erbij geplaatst) maar dit is mislukt. Waarschijnlijk pakte het merk kaart -transcend- niet samen met die van mij -apollo-.

Tevens wil ik ook graag TV out op mijn pc voor het kijken van films van pc naar tv, geen idee wat voor kaart ik hier voor nodig heb.

Voor de rest niet echt schokkende wensen, speel geen grote games dus echt een super de luxe/dure videokaart is dan ook niet nodig.

Ik had zelf deze gezien, is dit iets?

http://www.computerstunt.nl/onderdeel/1461/videokaart/gigabyte-agp8x-fx5200-128mb-vga-kaart-nu-tijdelijk-euro-29.html

Graag zou ik wat advies willen hebben en heb dan ook een screenshot erbij gezet.

Dat videokaartje werkt op een AGP-slot, en jouw moederbord is een ASRock P4S61 en ondersteunt een AGP 8x of 4x kaart dus dat gaat lukken.
Over het geheugen: weet je zeker dat je toentertijd wel geheugen volgens de specificaties van het moederbord hebt gekocht, namelijk: DDR400/333/266 non-ECC, un-buffered memory.

Het "mainboard" zegt "unspecified", maar het is een Asrock MoBo en wel deze: http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P4S61

Waarom het geheugen niet werkte, geen idee... misschien "dual channel" geprobeerd?
Dit type geheugen kan het systeem aan: DDR400/333/266 non-ECC, un-buffered memory

Leuk.... video vanaf de PC naar de TV... maar staat die PC ernaast? Of moet je het signaal over tientallen meters gaan transporteren?

De videokaart past in het systeem en heeft video-out.... dat gaat dus wel werken... het is in ieder geval een verbetering op de huidige situatie waar de videokaart 64 Mb van je computergeheugen "pikt".......

Edit:
@Michael4446

Michael, wat type je toch snel..... :D
Goed.... de info komt nu van twee zijden van het land........ dan moet het kloppen.....

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom het geheugen niet werkte, geen idee... misschien "dual channel" geprobeerd?

Volgens mij maakt dat niet uit, het moederbord heeft een bepaald aantal slots voor geheugen en die kun je allemaal vullen, of het geheugen dan Dual Channel gaat lopen kan, maar is niet nodig voor een goede werking van alle geheugenmodules.
En ja, ik typ heel snel. :d

Hallo, en bedankt voor het snelle reageren beide!

Over het geheugen: weet je zeker dat je toentertijd wel geheugen volgens de specificaties van het moederbord hebt gekocht, namelijk: DDR400/333/266 non-ECC, un-buffered memory.

Ik had destijds totaal geen idee wat er in mijn pc zat, ik kocht een kant en klare kast, met natuurlijk wat richtlijnen qua snelheid etc.

Dit type geheugen kan het systeem aan: DDR400/333/266 non-ECC, un-buffered memory

We hebben beide plaatjes geprobeerd, maar tijdens de nieuwe opstart kregen we 2 harde piepjes te horen en verder ging die niet, hij starte dus niet verder op. Ook het nieuwe plaatje afzonderlijk geprobeerd, werkte ook niet. Dus nu dus weer terug bij af.
Dual channel zegt mij niks, moet ik hier iets voor instellen?

Ik weet niet goed waar ik bv online moet zoeken voor een extra 512 mb plaatje of een 1 GB plaatje, en naar welke specificaties ik dan moet zoeken.

mvgr Dana

Je kunt geheugen bij veel verschillende online webshops kopen, een hele makkelijk een duidelijke shop is Alternate, daar zie je vrij veel specificaties en ervaringen van anderen bij staan. Je gaat daar naar Geheugen, dan klik je op DDR, dan kies je de hoeveelheid geheugen (in jouw geval dus 512 MB), en dan kun jij de modules kopen waar je de specificaties ''DDR-400'' of ''PC3200'' bij ziet staan. Deze modules kunnen in jouw pc. Maar ook DDR-333 en DDR-266 modules kunnen in je systeem.

Zorg wel dat je eerst precies weet welk geheugen erin je moederbord geprikt zit. Heb je nu DDR-333 geheugen, koop dan ook DDR-333 geheugen. Maar heb je nu DDR-400 geheugen, koop dan ook DDR-400 geheugen.
Welk geheugen je nu in je pc hebt zitten kun je checken met PC Wizard 2008, welke gratis te downloaden is vanaf hier.

Hallo dit wat pc wizzard aangeeft, ik ga eens kijken bij alternate of ik iets kan vinden.

> Physical Memory : 512 MB DDR-SDRAM

>> General Information
ROW-0 (RAS 4) : 512 (Single Bank)
ROW-1 : Empty
ROW-2 : Empty

>> Information SPD EEPROM (ROW-0)
Manufacturer : Unspecified
Part Number : N
Serial Number : Unspecified
Type : DDR-SDRAM PC-3200 (200 MHz) - [DDR-400]
Size : 512 MB (1 rows, 4 banks)
Module Buffered : No
Module Registered : No
Module SLi Ready (EPP) : No
Width : 64-bit
Error Correction Capability : No
Max. Burst Length : 8
Refresh : Reduced (.5x)7.8 µs, Self Refresh
Voltage : SSTL 2.5v
Prefetch Buffer : 2-bit
Manufacture : 2000
Supported Frequencies : 166 MHz, 200 MHz
CAS Latency (tCL) : 2 clocks @166 MHz, 2.5 clocks @200 MHz
RAS to CAS (tRCD) : 3 clocks @166 MHz, 4 clocks @200 MHz
RAS Precharge (tRP) : 3 clocks @166 MHz, 4 clocks @200 MHz
Cycle Time (tRAS) : 7 clocks @166 MHz, 8 clocks @200 MHz

>> Memory Controller Information
Memory Controller : Standard, FPM, EDO, Parity, ECC, SIMM
Number of connectors : 3
Max. Module Size : 128 MB
Max. Memory Size : 384 MB
Supported Speed : 70ns, 60ns
Supported Voltages : 3.3v
Error Detection Method : 32-bit ECC
Error Correction Capability : Single Bit
Current/Supported Interleave : 1-way/1-way

Dit is de belangrijkste regel uit die lijst met informatie:

''Type : DDR-SDRAM PC-3200 (200 MHz) - [DDR-400]''

Dit betekent dus dat je bij een webshop een module van 512 MB van het type DDR-400 moet uitkiezen. Kies wel een goed en degelijk merk, zoals Kingston of Corsair.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan