PC Upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik zou die 256MB er gewoon uithalen.

Verder is je oude processor gewoon niet zo snel.
Daarnaast gebruik je wellicht XP en die andere mensen die je kent wellicht Vista.
In Vista heb je DirectX10 en in XP niet. En Crysis is een DirectX10-spel.

En gebruik je wel Vista, dan heb je te weinig geheugen. Vista heeft al 1 gig nodig om te draaien. En dan heb je dus wel 2 gig nodig voor het lekker draaien van spellen.

Hiermee 'verpest' je dus al de snelheid van je PC, door de 'oude 256mb' maak je geen gebruik van dual channel en zal de performance zwaar teruglopen. Gooi die 256 mb eruit en het zal al sneller gaan.

[edit] Overigens is het type moederbord wat je opgeeft niet compleet, daar horen nog een aantal letters achter [/edit]
De invloed van dual channel is niet meer zo groot als vroeger.
Als kan het met zijn oude processor wl wat groter zijn. Bij de C2D eeft t weinig invloed.

De invloed van dual channel is niet meer zo groot als vroeger.
Als kan het met zijn oude processor wl wat groter zijn. Bij de C2D eeft t weinig invloed.

Inderdaad, bij core2 processors is dat verschil ongeveer 5% maar bij niet core2 processors is dat verschil ongeveer 25% !!!

Volgens mij lees je niet zo goed wat wij je adviseren.....

jij adviseerd dat ik deze foxconn mobo moet houden, maar dat wil ik niet want ik vind hem niet goed, hij is erg oud en sloom

Je moederbord is niet sloom, je processor is niet zo snel en je hebt verkeerd en te weinig geheugen!

ik wil een beter mobo, cpu en geheugen, dan snap ik niet waarom jij het niet eens bent met die kit

Het moederbord is natuurlijk niet fantastisch. Het is een zwaar budget-moederbord en ook het geheugen zal wat ouder zijn.
Ik kan begrijpen dat ie opnieuw wil beginnen.

http://www.alternate.nl/html/produc...500-4GB/-1071952/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits
Is de beste keuze.

De Q9550 is 100 euro duurder dan de E8500 en ook die is in het upgrade-pakket voor de goede prijs te koop.

Een snelle (per core) dual core is beter voor gamen, dan een iets langzamere (per core) quad core.
Maar de Q9550 is met bijv videobewerken en in games die quad ondersteunen natuurlijk wel tig keer sneller.
Keuze moet je zelf maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan