PC upgraden ( 800 - 900 euro ) welke onderdelen ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

nesslem

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2008
Hoi,
Ik ga een nieuwe pc kopen, ik ben van plan hem zelf in elkaar te zetten met hulp van een kennis. Ik gebruik de kast en voeding van mijn oude pc.
Coolermaster 332 kast,
Antec earthwaths 650 watt voeding

ik wil er redelijk mee kunnen gamen dus hij moet alle spellen makkelijk kunnen draaien.
ik heb 800 - 900 euro er voor over. dat is dus exclusief kast en voeding.
Ik ben niet meer helemaal op de hoogte van de de videokaarten welke de betere zijn atm. + de harde schijf die ik heb geselecteerd weet ik niet van of die wel snel genoeg is voor het systeem.

ik zit te denken aan:

Sony Optiarc BD-5300S artnr. 365949 : stukprijs a 92,76..................................................... Bleu ray brander / lezer

Sapphire RADEON HD 6950 artnr. 364628 : stukprijs a 256,37.............................................. Videokaart 2gb

Intel Desktop Board DP67BG Extreme Series artnr. 372639 : stukprijs a 158,63...................... Moederbord

Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ artnr. 225309 : stukprijs a 48,96 ..................... Hard disk 1TB

Intel Core i7 2600K / 3.4 GHz artnr. 363575 : stukprijs a 264,63........................................... processor 3.4ghz Quad Core

Corsair Vengeance artnr. 361602 : stukprijs a 91,89............................................................ RAM gehugen 6gb

Totaal................................. 913,24

Enige verbeterings suggesties ?

Laatst bewerkt:
6GB voor gamen lijkt mij meer dan genoeg, denk dat je aan 4 GB al genoeg hebt. Ik zou voor een betere Harddisk kiezen, met meer rpm. Voor meer prestatie's, of eventueel een SDD.

Dat waren mijn tips. Veel Suc6 met je nieuwe computer!

@N0D8 die harde schijf behoort een van de snelste kwa prijs/prestatie hoger RPM hoeft niet te betekenen dat hij sneller is

het systeem is prima alleen 6GB gaat niet werken op een dual channel moederbord het is dus 2 4 of 8 etc...

je moet dus 2x2gb, 2x4gb, 4x2gb, 4x4gb kiezen

Laatst bewerkt:
aan een i5 en 4 gb ram heb je al meer dan genoeg als je wilt gaan gamen...

dat geld wat je dan overhoudt kun je dan nog in een game muis, toetsenbord, headset etc. stoppen :)

Laatst bewerkt:
Ik heb hier even iets bij elkaar geklikt:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...383046]=1&product[363903]=1&product[257287]=1

Ik heb je een Intel i5 2500K gegeven, in combinatie met een goed Asus moederbord (die staan wat beter bekend dan de bordjes van Intel zelf) en een AMD Radeon HD6970.
Dit omdat een i5 2500K ook overgeclocked kan worden en van zichzelf al snel genoeg is om goed te kunnen gamen. Dan steek ik persoonlijk liever meer geld in m'n videokaart dan m'n processor, aangezien de GPU toch het hardste aan de bak moet.

Edit: ik ben er wel van uit gegaan dat je Windows 7 hebt liggen, evenals een goede monitor, muis en toetsenbord....

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips ^^.
Ik wil misschien toch voor de i7 gaan maar voor de rest het systeem dat jij had aanegeven. ivb met fotoshoppen en zodat hij langer mee gaat.

Ook voor Photoshop is een i5 meer dan genoeg. Vooral CS4 en CS5 maken gedeeltelijk gebruik van de GPU om de foto's te bewerken, dus dat red je met een i5 ook perfect.
Maar ik zou wel sowieso de HD6970 houden, daarmee kun je zeker een tijd vooruit. Dus als je je budget dusdanig kunt verhogen dat een i7 2600K in bereik komt, ook helemaal goed.

Oja, zal ik een CPU fan nodig hebben ?
De standaard die erbij zit lijkt me meer dan genoeg toch ?

Is een AMD proccesor ook een optie ?

Laatst bewerkt:
sandy bridge processors zijn 20 euro duurder maar veel sterker dus zou een beetje zonde zijn om voor amd te gaan als je sandy bridge budget hebt

cpu fan heb je niet nodig tenzij je gaat overklokken want dan is de boxed koeler genoeg

Bij nader inzien vindt ik het zonde om mijn oude pc alleen de kast en voeding te gebruiken wat betekend dat ik niet veel meer kan met de oude onderdelen.
Ik kan hem aan mijn ouders verkopen voor bv 200 euro en een kast en voeding ervan kopen.
Enige tips voor kast of voeding ?

Kan ook. Vraag me alleen af waarom je zo vreselijk duur werkgeheugen hebt genomen?
Dat gaat echt niet schelen in je prestaties, maar je moet het uiteraard zelf weten.
Ik denk dat je net zo goed dat OCZ geheugen van mij kunt nemen en dan een simpele processorkoeler en een extra ventilator voor de kast kunt nemen.

zo duur is dat werkgeheugen toch niet ?
het is wel 8gb he niet 4gb

Ja, en dat is ook nergens voor nodig namelijk ;)
Aan 4GB heb je meer dan genoeg! En als het te weinig wordt, geheugen is erg makkelijk bij te plaatsen. Kun je nu beter geen geld aan uitgeven.

ok bedankt dan neem ik gwn 4gb, en idd een koeler voor in de kast.
ik ben niet van plan te overclocken dus standaard koeler lijkt me genoeg kan ik altijd bij kopen.

Klopt. Een processorkoeler erbij plaatsen is wel even wat werk (worst case scenario is dat je je moederbord er uit moet halen), maar kan inderdaad na een jaar ook nog.

eerste keer dat ik zelf een pc wil bouwen.
nog tips die snel fout gaan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan